لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۳

تدارکاتچی متهم به آزار جنسی به ایران بازگشت


 اختتامیه بازی‌های آسیایی اینچئون
اختتامیه بازی‌های آسیایی اینچئون

به تدارکاتچی تیم فوتبال امید ایران اجازه خروج از خاک کره جنوبی داده شده است. آقای «امیر احمد» ماه گذشته در جریان بازی‌های آسیایی اینچئون به آزار جنسی یکی از دختران داوطلب در امر برگزاری مسابقات متهم شده بود.

نحوه اطلاع‌رسانی فدراسیون فوتبال ایران به گونه‌ای بود که تاکنون تصور می‌شد او پیش از اتمام بازی‌های آسیایی از کره جنوبی اخراج شده و حتی زودتر از اعضای تیم به ایران بازگشته. در بحبوحه مسابقات، خبر اخراج او از اینچئون نیز منتشر شد اما حالا با تایید فدراسیون ایران مشخص می‌شود او تا روز شنبه در کره جنوبی و احتمالاً در زندان بوده است.

خبرگزاری فارس نوشته: «تدارکاتچی تیم ملی امید که به دلیل به وجود آوردن مشکلاتی برای یکی از داوطلب‌های این بازی‌ها ممنوع‌الخروج شده بود، پس از جریمه مالی چهار هزار دلاری سرانجام از اینچئون اخراج شد.» مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال هم خبر فوق را تأیید کرده.

آخرین بازی ایران هجدهم سپتامبر انجام شد اما بازی‌های آسیایی برای فوتبال ایران، چهار روز بعد و پس از انجام بازی قرقیزستان با ویتنام به پایان رسید که مشخص شد شاگردان وینگادا از دور رقابت‌ها حذف شده‌اند و شانسی برای حضور در مرحله بعدی ندارند. فردای آن مسابقه یعنی اول مهر، بازیکنان به ایران بازگشتند.

ماجرای خبرساز «آزار جنسی» در تاریخ ۱۵ سپتامبر یا بیست و چهارم شهریور که روز بازی مقابل ویتنام و شکست سنگین۱-۴ در برابر این تیم بود، رخ داد. آن روز پلیس کره جنوبی اعلام کرد یکی از دست‌اندرکاران تیم ایران به دلیل آزار جنسی یک راهنمای زن در ورزشگاه محل برگزاری دیدار ایران با ویتنام دستگیر شده.

گفته شد او اجازه تردد در دهکده مخصوص بازی‌های آسیایی را که محل اقامت ورزشکاران است، ندارد و دیگر نمی‌تواند در محوطه برگزاری مسابقات حضور یابد. حالا مشخص می‌شود نامبرده یک ماه اخیر را درگیر این پرونده بوده و نه تنها از کره جنوبی اخراج نشده بوده، بلکه حتی اجازه ترک این کشور را هم نداشته. این عضو کادر اعزامی تیم ایران، سرانجام با حکم جریمه نقدی به تهران بازگشته.

طبق اعلام پلیس که بازتاب چشمگیری در رسانه‌های بین‌المللی و داخل ایران داشت، این فرد ۳۸ ساله اعمال غیراخلاقی و خارج از عرف در داخل راهروی ورزشگاه «آنسان وا» انجام داده. متهم در اعترافاتش گفته بود که درخواست عکس گرفتن با دختر کره‌ای را داشته و پس از این اتفاق، دستگیر شده.

سایت تابناک با اشاره به «برخورد زشت خانزاده در زمین» با بازیکن ویتنامی، کنایه‌ای هم به ماجرای خبرساز حشمت‌الله قربانی دیپلمات ایرانی در برزیل زد و از پیگرد قانونی تدارکاتچی تیم ایران به خاطر «تفاوت فرهنگی» با یکی از خانم‌های حاضر در استادیوم خبر داد.

محمدحسین حمیسی رئیس حراست فدراسیون فوتبال در این باره گفته بود: «همکاران ما که در کره جنوبی حضور دارند می‌گویند بزرگنمایی شده. با این حال پلیس محلی در حال تحقیق است و اگر این مسئله ثابت شود به آن رسیدگی می‌کنیم، هنوز صحت و سقم این مسئله برای ما معلوم نیست.»

در پی بروز آن ماجرا، عکسی هم در سایت‌های داخلی منعکس شد که فدراسیون فوتبال صحت آن را تایید نکرد. در این عکس، بانوی کره‌ای با لباس عوامل برگزاری مسابقات، با عصبانیت تقلا می‌کند تا از دست‌های فردی که او را در بر گرفته و سرش را در اختیار دارد، رها شود.

XS
SM
MD
LG