لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۶

برتری ایران مقابل تایلند در ورزشگاه آزادی


در روزی که اندک تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی مشغول کرکری‌های باشگاهی بودند، تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل تایلند، صدرنشینی خود در مرحله مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا را حفظ کرد.

ایران که به دلیل لغو مکرر اردوهای تدارکاتی و عدم انجام دیدارهای‌ دوستانه پس از راهیابی به جام جهانی به میدان نرفته بود، در این مسابقه موفق شد با نتیجه ۲-۱ بر تایلند غلبه کند.

این بازی ۱۸ هزار و سیصد تماشاگر داشت و غیر از دقایق نخستین بازی که بلندگوی ورزشگاه به سبک استادیوم‌های کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، آنها را تهییج می‌کرد، در بقیه دقایق به تشویق تیم‌های پرسپولیس و استقلال و سرمربیان دو باشگاه مشغول بودند.

آنها همچنین از مسعود شجاعی یکی از بازیکنان موفق حاضر در زمین که سابقه بازی در این دو تیم را ندارد، خواستند زمین بازی را ترک کند. عادل فردوسی‌پور گزارشگر بازی دلیل این مسئله را سابقه ذهنی تماشاگران از شجاعی عنوان کرد و یادآور شد در این مسابقه «بازیکن موفق باشگاه لاس پالماس اسپانیا، بد‌تر از بقیه ظاهر نشده».

تیم ملی فوتبال ایران در نیمه نخست دو بار با ضربه سر نکونام، یک بار با ضربه چیپ دژآگه و یک مرتبه هم توسط مدافعان تایلند که چیزی نمانده بود دروازه خودی را بگشایند، صاحب موقعیت شد اما دروازه هر دو تیم در ۴۵ دقیقه نخست بازی بسته ماند.

در نیمه دوم و در لحظاتی که تشنج روی سکو‌ها موج می‌زد و دوربین برای لحظاتی روی درگیری تماشاگران زوم کرده بود، تیم ایران رفته رفته ریتم بهتری یافت و سیدجلال حسینی در دقیقه ۶۷ با شوت از درون محوطه جریمه گل اول را به ثمر رساند. حسینی در پایان مسابقه هم به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

دو دقیقه بعد رضا قوچان‌نژاد روی پاس خوب کریم انصاری‌فرد گل دوم تیم ملی را به ثمر رساند. مهاجم باشگاه تراکتورسازی با ورود به میدان، آهنگ هجومی تیم ملی را تند‌تر کرده بود. قوچان‌نژاد هم با گلی که به ثمر رساند، تعداد گل‌های ملی خود را به شش گل در ۸ بازی رساند که کارنامه جالب توجهی است.

ایران در ادامه هم می‌توانست بر تعداد گل‌های زده بیافزاید اما انصاری‌فرد موقعیت گل خود را پاس داد، او یک موقعیت دیگر را هم در واپسین دقایق از کف داد. خلعتبری نیز که در نیمه دوم عملکرد موفقی داشت، پس از دریبل مدافع میانی حریف در محوطه جریمه، توپ را شوت کرد که با ساییدن به پنجه دروازه‌بان و دیرک افقی، روانه کرنر شد.

بر خلاف روند بازی، در دقیقه ۸۳ تراسیل داندا بازیکن سابق منچستر سیتی و گراس هاپرز سوئیس با شوت زیبا و غافلگیرانه از پشت محوطه جریمه برای تایلند گل زد تا اختلاف به حداقل برسد. بعد از گل تایلند، تماشاگران دانیال داوری را تشویق کردند که روی نیمکت نشسته بود.

با این برد تیم ملی ایران ۷ امتیازی شد و صدرنشین گروه بی باقی ماند. کویت هم با ۵ امتیاز در رده دوم است، لبنان ۴ امتیازی در رده سوم قرار دارد و تایلند بدون امتیاز در رده آخر است.

در دیگر بازی این گروه لبنان مقابل کویت به تساوی ۱-۱ رسید. بازی بعدی ایران، ماه آینده در بانکوک مقابل تایلند برگزار خواهد شد.

در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران رحمان احمدی، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، هاشم بیک‌زاده، حسین ماهینی (دقیقه ۷۷ مهرداد بیت آشور)، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه (دقیقه ۶۶ کریم انصاری‌فرد)، رضا قوچان‌نژاد، محمدرضا خلعتبری و مسعود شجاعی (دقیقه ۷۹ علیرضا جهانبخش) بازی کردند.

جاتورا پاتوراپونگ سرمربی تایلند در نشست خبری پایان مسابقه گفت داور می‌توانست یک پنالتی برای ایران بگیرد، اما با سوت‌هایش به ضرر ما قضاوت کرد. فکر می‌کنم چون داور قطری همسایه ایران است، آ اف ث نباید او را به عنوان داور این دیدار انتخاب می‌کرد!

او در ادامه با اشاره به قعرنشینی تیمش گفت: نا‌امید نیستیم. به بازی برگشت فکر می‌کنیم و در ورزشگاه راجامانگالا باید از شانس‌ خودمان استفاده کنیم. ایران تیم خوبی است، سبک اروپایی در تیم ایران دیده می‌شود و خیلی از بازیکنانش در اروپا بازی کرده‌اند.

کارلوس کی‌روش هم در نشست خبری گفت بعد از ۴ ماه که بازی نداشتیم طبیعی بود در نیمه اول هماهنگ نباشیم. در ابتدای بازی کمی با عجله بازی کردیم و تلاش می‌کردیم زود به گل برسیم. مهم گرفتن سه امتیاز بود که برای ما خوب بود. مطمئنا بازی فوق العاده نبود اما نتیجه‌ای که رخ داد بیانگر بازی نبود. دو فرصت خوب گلزنی را از دست دادیم و حداقل باید یک گل دیگر می‌زدیم، تایلند هم روی یک اتفاق به ما گل زد.

سرمربی تیم ملی ایران در ادامه گفت: اتفاق امشب یک بیدار باش برای ما بود. تیمی در جهان نیست که بدون انجام بازی به بقای خودش ادامه بدهد، چهار ماه هیچ بازی نداشته باشد و بتواند مثل قبل بازی کند. مهم‌ترین پیغام امشب این است که فرصتی برای از دست دادن نداریم و باید تصمیم‌های لازم را برای جام جهانی بگیریم.
XS
SM
MD
LG