لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۹

توقف پرسپولیس، تحت‌الشعاع درگذشت مادر جواد خیابانی


بیلبورد ورزشگاه آزادی درگذشت مادر جواد خیابانی را تسلیت می‌گوید
بیلبورد ورزشگاه آزادی درگذشت مادر جواد خیابانی را تسلیت می‌گوید
در هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل نفت به تساوی بدون گل رسید تا شاگردان علی دایی که دیدار رفت را به سرمربی سابق خود واگذار کرده بودند، در بازی برگشت هم از غلبه بر تیم یحیی گل‌محمدی باز بمانند.

پرسپولیس با این تساوی ۴۰ امتیازی شد و همچنان در صدر جدول باقی ماند. نفت ۳۸ امتیازی هم با یک پله صعود به رده دوم آمد. در صورتی‌ که استقلال مقابل راه‌آهن به پیروزی برسد صدر جدول را از پرسپولیس خواهد گرفت.

مهم‌ترین اتفاق مربوط به بازی پرسپولیس و نفت، درگذشت مادر گزارشگر مسابقه بود. خیابانی دقایقی قبل از بازی مطلع شد که مادرش از دنیا رفته، با وجود این، مسابقه را تا پایان گزارش کرد. روی اسکوربورد ورزشگاه نیز پیام تسلیتی خطاب به خیابانی درج شد و او نیز در حالی که اشک می‌ریخت گفت با وجود مصیبتی که برایش اتفاق افتاده، وظیفه‌ داشته مسابقه را گزارش کند.

خیابانی در پایان بازی وقتی با نیلسون و بیرانوند که برترین‌های میدان بودند همکلام شد، با بغض رو به دوربین گفت آدم بی‌احساسی نیست اما در کنار زندگی‌ خصوصی باید در خدمت بیننده‌ها هم باشد.

مهدی هاشمی تهیه‌کننده برنامه گفت: «پنج دقیقه قبل از بازی به ما خبر رسید که والده جواد خیابانی به رحمت خدا رفته و از همین رو گفتیم بازی را مزدک میرزایی از استودیو گزارش کند اما با توجه به اینکه شور و شوق بازی از استودیو به تماشاگر انتقال داده نمی‌شود و همچنین تعهد کاری که خیابانی داشت، قبول کرد این بازی را گزارش کند.»

در متن بازی، سنگربانان دو تیم خوش درخشیدند. وحید امیری در دقیقه ۸۶ در موقعیت تک به تک با نیلسون دروازه پرسپولیس را در موقعیت آفساید باز کرد. در نیمه اول نفت بهتر از پرسپولیس بازی کرد و یکی دو موقعیت گلزنی روی دروازه پرسپولیس به دست آورد که نتوانست استفاده کند. نیمه دوم پرسپولیس بازی را هجومی آغاز کرد ولی این تیم هم نتوانست گلی بزند.

برای پرسپولیس نیلسون، محسن بنگر، میثم حسینی، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی (دقیقه ۷۳ قاسم دهنوی)، رضا حقیقی، محسن مسلمان، فرزاد حاتمی (دقیقه ۶۲ محمد عباس‌زاده)، محمدرضا خلعتبری، مهرداد کفشگری (دقیقه ۶۵ محمد نوری) و حمید علی عسگر بازی کردند.

در ترکیب تیم نفت هم علیرضا بیرانوند، محمدامین حاج‌محمدی، احمد آل‌نمعه، سعید حمدی‌نژاد، وریا غفوری، علیرضا عزتی، رسول نویدکیا (حسین ابراهیمی) وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا ( حمید بوحمدان) مرتضی پورعلی‌گنجی و علی قربانی به میدان رفتند.

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری گفت: حق‌مان حداقل یک گل بود. در نیمه اول موقعیت‌های زیادی به دست آوردیم که از دست دادیم. پرسپولیس تیم خوبی است و بازیکنان بزرگی دارد و حملات ما را دفع کرد. بازیکنان ما نتوانستند آنطور که باید خوب باشند. رضا نوروزی و هادی نوروزی غایب بودند و عدم حضورشان تاثیرگذار بود. گل نزدیم ولی بازی روانی انجام دادیم. بازی مقابل پرسپولیس با این بازیکنان بزرگ سخت است اما توپ را خوب به حرکت در آوردیم.

علی دایی هم گفت: در نیمه اول بدترین بازی فصل را انجام دادیم، به هیچ عنوان خوب نبودیم. در نیمه دوم صاحب دو سه موقعیت شدیم اما نتوانستیم استفاده کنیم. به هیچ عنوان از بازی بازیکنانم در نیمه اول راضی نیستم و نفت که خط حمله خوبی دارد مقابل ما موقعیتی به دست نیاورد. متاسفانه در جریان ۹۰ دقیقه‌ای فوتبال فقط ۴۵ دقیقه بازی کردیم و نیمه اول در شان پرسپولیس بازی نکردیم.

سرمربی پرسپولیس درباره مصاحبه یحیی گل‌محمدی که عقیده دارد تیمش باید برنده می‌شده، گفت: «ببینید دروازه‌بان آنها چند توپ گرفت. توپ به سمت دروازه ما نیامد. به نظرم ما سرتر از نفت بودیم.»

در دیگر بازی‌های برگزار شده، دیدار ذوب‌آهن و ملوان بندرانزلی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به تساوی یک بر یک انجامید. محسن بیاتی‌نیا برای ذوب‌آهن و جلال رافخایی برای ملوان گل زدند.

دراگان اسکوچیچ سرمربی ملوان گفت: در تمرینات قبل از بازی با مصدومیت فشنگچی و رحمانی مواجه شدیم. در نیمه اول سعی کردیم از سیستم جدید استفاده کنیم به همین دلیل بازیکنان سردرگم بودند اما در نیمه دوم به سیستم قدیمی برگشتیم و توانستیم به گل تساوی دست یابیم. نتیجه تساوی منصفانه بود اما قبول دارم که ذوب‌آهن تلاش بیشتری کرد. او درباره اینکه جلال رافخایی پس از تعویض به رختکن رفت، گفت: من و رافخایی رابطه خوبی داریم که فراتر از یک مربی و بازیکن است. بعد از بازی هم در رختکن روبوسی کردیم. تصمیمی که در رابطه تعویض او گرفتم تاکتیکی بود.

در شهرآورد اهواز، استقلال و فولاد در حضور ۱۰ هزار نفر به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۲-۰ فولاد تمام شد. اسماعیل شریفات هر دو گل فولاد را زد. فولاد خوزستان با این پیروزی 39 امتیازی شد تا به رده دوم جدول صعود کند. استقلال خوزستان نیز با ۲۳ امتیاز در رده نهم ماند. در دیدار رفت نیز فولاد به پیروزی رسیده بود.
XS
SM
MD
LG