لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۲

صدرنشينی استقلال با صدمين گل برهانی


آرش برهانی
آرش برهانی
در پايان هفته بيست و ششم ليگ برتر فوتبال ايران، استقلال و فولاد با غلبه بر رقبای خود ۵۰ امتيازی شدند. نفت تهران با ۴۷ امتياز در رده سوم قرار دارد و سپاهان هم ۴۶ امتياز کسب کرده است.

در فاصله چهار هفته تا پايان مسابقات، پرسپوليس که بازيکنانش طی هفته گذشته در اعتصاب بودند، با توقف در شيراز ۴۵ امتيازی شده و حالا بيش از پيش، تحقق رويای قهرمانی را در خطر می‌بيند.

آخرين بازی هفته را استقلال و سايپا در ورزشگاه آزادی و با حضور کم تعداد تماشاگران برگزار کردند. آرش برهانی در دقيقه ۵۲ با پاس هاشم بيک‌زاده از داخل محوطه جريمه گل نخست استقلال را به ثمر رساند. اين صدمين گل برهانی در ليگ برتر بود. قبل از او، رضا عنايتی از مرز ۱۰۰ گل عبور کرده بود.

در دقيقه ۷۴ بوبکر کبه که از مصدوميت رها شده و فقط سه دقيقه قبل به ميدان آمده بود، با پاس برهانی توانست گل دوم استقلال را با شوت از داخل محوطه جريمه به ثمر برساند. شوت زمينی مهاجم بورکينافاسويی – فرانسوی استقلال با برخورد به تير عمودی دروازه، درون چارچوب غلتيد.

احمد صالحی داور مسابقه به سياوش اکبرپور و آندرانيک تيموريان از استقلال کارت زرد نشان داد و آن دو را از بازی حساس بعدی مقابل ملوان محروم کرد. سايپا با ۳۱ امتياز در رده نهم باقی ماند.

در ترکيب استقلال مهدی رحمتی، حنيف عمران‌زاده، اميرحسين صادقی، هاشم بيک‌زاده، مجيد غلام‌نژاد، آندرانيک تيموريان، سياوش اکبرپور (دقيقه ۸۵ مهرداد اولادی)، آنتونيو کارواليو، محمدقاضی، محمدمهدی نظری (دقيقه ۷۱ کبه) و آرش برهانی به ميدان رفتند.

امير قلعه‌نويی در نشست خبری با سوالی درباره اظهارات سيروس محجوب مالک باشگاه ملوان مواجه شد. محجوب گفته شام مشترک سرمربی استقلال با اسکوکيچ سرمربی ملوان در آستانه بازی اين دو تيم، حرفه‌ای نبوده است

سرمربی استقلال در پاسخ گفت: مربی ملوان بايد جواب او را بدهد. من ديشب با تونی اوليويرا بودم و دو شب پيش هم با کارلوس کیروش. آمدن آدم‌هايی مثل محجوب به فوتبال شبهه برانگيز است. واقعاً متاسفم در حکومت اعتقادی، اين آدم‌ها اين حرف‌ها را می‌زند، ميهمان نوازی رسم ايرانی است، اگر قرار بود کاری کنيم در خفا می‌کرديم.

توقف پرسپوليس در شيراز

پرسپوليس در ورزشگاه حافظيه شيراز به مصاف فجرسپاسی رفت که اين بازی با تساوی به پايان رسيد. بازيکنان پرسپوليس سه روز در هفته گذشته به‌خاطر پرداخت نشدن مطالبات‌شان تمرين نکرده بودند.

فجر سپاسی که برای بقا در ليگ برتر می‌جنگد، در نيمه اول تيم برتر ميدان بود. پرسپوليس هم حملاتی را تدارک ديد، از جمله شوت حسين ماهينی که صالح‌خليل آزاد مهار کرد. موقعيت مهم فجر هم شوت بکريچ بود که نيلسون به زيبايی دفع کرد.

سهم هر تيم در اين بازی يک گل بود. در دقيقه ۵۰ ضربه کاشته محسن مسلمان را سيدجلال حسينی با ضربه سر پاسخ داد. توپ بعد از برخورد به مدافع فجر وارد دروازه اين تيم شد. سرمربی فجر پس از اين گل معترض بود.

در دقيقه ۶۲ شوت مهرداد کريميان به تير عمودی دروازه‌ پرسپوليس خورد و آه از نهاد هواداران فجر برآمد. سه دقيقه بعد جلال عليمحمدی با شوت از داخل محوطه جريمه، گل فجرسپاسی را به ثمر رساند تا بازی مساوی شود.

البرز حاجی‌پور داور مسابقه به محسن مسلمان و سيدجلال حسينی از پرسپوليس کارت زرد نشان داد تا اين دو بازيکن کليدی، از بازی بعدی تيم خود مقابل صبا قم محروم شوند.

در ترکيب فجرسپاسی صالح خليل آزاد، حميد جوکار، محمد حيدری (محمد نزهتی)، علی جليلی، سعيد قزل، رامتين سليمان‌زاده، مهرداد کريميان، سيامک کوهنورد، جلال عليمحمدی، ميثم خداشناس (مسعود ريکی) و سمير بکريچ (آرمان رمضانی) بازی کردند.

برای پرسپوليس نيلسون، سيدجلال حسينی، محسن بنگر (عليرضا نورمحمدی)، ميثم حسينی، حسين ماهينی، محسن مسلمان (پيام صادقيان)، رضا حقيقی، محمد نوری، حميدرضا علی‌عسگر (مهدی سيدصالحی)، محمدرضا خلعتبری و محمد عباس‌زاده به ميدان رفتند.

علی دايی در نشست خبری گفت: هيچ‌کس پيگير مشکلات ما نيست. زمانی که مغز ما درگير مسائل ديگر است نمی‌توانيم کارآيی داشته باشيم. تيمی که هشت روز تمرين ندارد وضعيتش همين است. من نه مديرعامل هستم و نه عضو هيات مديره که بخواهيم برای رفع مشکلات تيمم برنامه بدهم.

او در پاسخ به اين سوال که مشکلات پرسپوليس چه زمانی تمام خواهد شد، گفت: اطلاعی ندارم. علی پروين هم گفت قولی نمی‌دهم و آب پاکی را روی دست بازيکنان ريخت. هر کس مسئول است بايد پاسخگو باشد.

محمود ياوری سرمربی فجر هم گفت: «همه برنامه ۹۰ را نگاه می‌کنيم. عادل يک قاضی عادل است و خواهد گفت که خطای قبل از گل، کنار زمين پرسپوليس درست بود يا نه. نمی‌دانم چرا کمک داور خطا گرفت. حضور دايی در کنار خط بی‌تاثير نبود.»

در ديگر ديدارهای برگزار شده نفت تهران با سه گل بر تراکتورسازی غلبه کرد. رضا نوروزی دو بار و مجتبی شيری برای نفت گل زدند. ذهن بازيکنان تراکتورسازی معطوف فينال جام حذفی مقابل مس کرمان بود. مس قعر جدولی نيز در تبريز با گسترش به تساوی بدون گل رضايت داد.

فولاد با گل ديرهنگام مهرداد جماعتی از سد ملوان گذشت تا همچنان يکی از اميدهای اصلی کسب جام قهرمانی باشد. اين تيم برای بازی بعدی در ديداری حساس، مهمان نفت است.
XS
SM
MD
LG