لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۰

بازیکنانی که به برزیل خواهند رفت


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اسامی ۲۸ بازیکن را برای حضور در اردوی اتریش را معرفی کرد. در این اردوی تدارکاتی که آخرین مرحله از آماده‌سازی تیم ملی ایران قبل از سفر به سائوپائولو است، بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی نیز حضور خواهند داشت.

چنانچه پیش‌بینی می‌شد مهدی رحمتی، هادی عقیلی و علی کریمی جایی در فهرست نهایی کارلوس کی‌روش ندارند. ۲۳ بازیکن نهایی از همین جمع برگزیده خواهند شد، مگر اینکه بازیکنی مصدوم شود و سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد به جای او فرد دیگری را به اردو دعوت کند. گرچه چیدمان بازیکنان به نحوی است که در هر پستی سه بازیکن پیش‌بینی شده و مصدومیت احتمالی یک بازیکن در هر پست نیز منجر به تغییر در ترکیب اردونشینان نخواهد شد.

ایران بیست و هشتم اردیبهشت در اتریش به مصاف تیم ملی بلاروس خواهد رفت. دومین بازی تدارکاتی ایران، پنجم خرداد مقابل مونته نگرو است.

استفان ساویچ مدافع فیورنتینا، مارکو وسوویچ از تورینو، الشاد زوروتیچ از فولام، برانکو بوسکوویچ از راپید وین و نیکولا ووکچه‌ویچ عضو باشگاه براگا از جمله ستارگان مونته نگرو هستند که مصاف با این تیم، شبیه‌سازی دیدار با بوسنی و هرزگوین خواهد بود.

ایران نهم خرداد در برابر آنگولا خواهد ایستاد. رقیب ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ و جدالی برای آشنایی بیشتر با چگونگی مواجهه با نیجریه در جام جهانی ۲۰۱۴.

آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی ایران در برزیل مقابل تیم ملی ترینیداد و توباگو است که هجدهم خرداد یعنی ۹ روز قبل از بازی ایران و نیجریه در جام جهانی به انجام خواهد رسید.
تیمی با بازیکنانی شاغل در اروپا از جمله لیگ بر‌تر و لیگ قهرمانی انگلستان. تیم ایران با توجه به ورود زودهنگام به برزیل، این فرصت را دارد که هر ۲۸ بازیکن فراخوانده به اردو را در اختیار داشته باشد و سپس در موعد نهایی، اسامی ۲۳ بازیکن را در اختیار فیفا بگذارد.

فهرست بازیکنانی که کارلوس کی‌روش برای سفر به اردوی اتریش دعوت کرده، همراه با شرح آخرین تغییرات نسبت به لیست قبلی، در ادامه آمده است.

دروازه‌بان‌ها: سوشا مکانی (فولاد)، رحمان احمدی (سپاهان)، علیرضا حقیقی (اسپورتینگ کوئیلیا) و دانیال داوری از دانیال برانشویک.

علیرضا بیرانوند از نفت و حامد لک از تراکتورسازی که در اردوی آفریقای جنوبی قبلی حاضر بودند، خط خورده‌اند. از چهار نفر فوق، یک نفر در فهرست نهایی خط خواهد خورد.

مدافعان: محمدرضا خانزاده (ذوب ‌آهن)، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی و مهرداد پولادی (پرسپولیس)، احسان حاج‌صفی (سپاهان) هاشم بیک‌زاده، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری (استقلال)، احمد آل نعمه (نفت) پژمان منتظری (ام صلال)، مهرداد بیت‌آشور (ونکوور)

مهرداد جماعتی از فولاد خط خورده است. یک مدافع راست، یک مدافع میانی و یک مدافع چپ نیز در فهرست نهایی خط خواهند خورد.

خط میانی: محمدرضا خلعتبری و رضا حقیقی (پرسپولیس)، آندارنیک تیموریان (استقلال)، قاسم حدادی‌فر (ذوب آهن)، جواد نکونام (الکویت)، بختیار رحمانی (فولاد)، مسعود شجاعی (لاس پالماس) اشکان دژاگه (فولام)

پیام صادقیان پس از اردوی ژوهانسبورگ خط خورده. به احتمال فراوان در فهرست ۲۳ نفر نهایی، بازیکنی از جمع مردان خط میانی حذف نخواهد شد.

مهاجمان: مهدی شریفی (سپاهان)، کریم انصاری‌فرد (تراکتورسازی) سردار آزمون (روبین کازان)، علیرضا جهانبخش (نایمخن) و رضا قوچان‌نژاد از چارلتون اتلتیک.

تراکم مدعیان در خط حمله، دردسری شیرین برای کی‌روش در انتخاب فهرست نهایی خواهد بود. برای همین پس از اردوی آفریقای جنوبی ناگزیر شد یکی از بازیکنان مورد تاییدش رضا نوروزی (نفت) را خط بزند. دست کم یک نفر دیگر از جمع مهاجمان هم در فهرست ۲۳ نفر نهایی غایب خواهد بود.

در جمع بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی ایران برای اردوی اتریش، سردار آزمون ۱۹ ساله جوان‌ترین بازیکن است. علیرضا جهانبخش هم که این هفته دو بار دروازه آژاکس آمستردام را در لیگ هلند گشود و از سقوط تیمش به دسته پایین‌تر جلوگیری کرد، ۲۰ ساله است.

آزمون تنها بازیکن در جمع ۲۸ یار دعوت شده به اردوی اتریش است که هنوز حتی در یک بازی ملی هم به میدان نرفته است.
XS
SM
MD
LG