لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۲

آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران


فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران از عصر پنجشنبه آغاز می‌شود و در بازی افتتاحیه، سیاه‌جامگان مشهد در ورزشگاه ثامن میزبان استقلال تهران است.

این تیم تازه وارد به لیگ برتر از استان خراسان با جذب رسول خطیبی به عنوان سرمربی، در فصل نقل و انتقالات با محسن فروزان و رضا عنایتی بازیکنان استقلال به توافق رسید که انگیزه‌های فراوانی برای توقف تیم سابق خود دارند.

استقلال تهران با پرویز مظلومی بسیاری از بازیکنان با سابقه‌اش را در لیست خروج گذاشت و در عوض مهدی رحمتی، روزبه چشمی، امین حاج محمدی، جابر انصاری و میثم مجیدی را جذب کرد.

سپاهان میزبان استقلال خوزستان است. طلایی‌پوشان اصفهان با حسین فرکی برای دفاع از عنوان قهرمانی، اسکلت فصل قبل را حفظ کرده و بازیکنان جدیدی مثل حبیب گردانی از تراکتورسازی را به خدمت گرفته‌اند. این تیم یک روز قبل از شروع لیگ، مدیرعامل خود را تغییر داد!

عبدالله ویسی سرمربی استقلال خوزستان ۱۶ بازیکن را از فهرست تیمش خارج کرد تا تیمش را دگرگون کند. تیمی که فصل قبل، در مرحله پلی آف توانست در لیگ برتر ماندگار شود.

صبا قم در برابر استقلال اهواز قرار می‌گیرد. صبا با استخدام علی دایی به جمع تیم‌های خبرساز پیوست و در آخرین روزهای نقل و انتقالات، خریدهای متنوعی داشت.

حامد لک، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، قاسم دهنوی، رضا حقیقی و محمد قاضی چهره متفاوتی به صبای ۹۴ بخشیده‌اند. استقلال اهواز هم با سرمربیگری سیاوش بختیاری‌زاده، امتیاز فولاد نوین اهواز را خرید تا لیگ برتری شود.

سایپا میزبان گسترش فولاد است. این تیم جواد نکونام کاپیتان پیشین تیم ملی را از اوساسونا به خدمت گرفته. غلامرضا رضایی نیز به تیم مجید جلالی پیوست که بازیکنانی با تجربه و همچنین جوانان شاخصی مثل مهدی ترابی و وحید محمدزاده را در اختیار دارد. گسترش تبریز نیز با فراز کمالوند ادامه خواهد داد.

ادامه بازی‌های هفته نخست، روز جمعه برگزار خواهد شد و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان پدیده مشهد است.

تیم برانکو ایوانکوویچ پس از شروعی پرانتقاد در نقل و انتقالات، در پی تجمع هوادارانشان مقابل وزارت ورزش و ساختمان باشگاه، ناگهان وارد بازار جذب بازیکن شده و با مهره‌های شاخصی قرارداد بست.

این تیم با رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده، لوکا ماریچ، محسن مسلمان، کمال کامیابی‌نیا و وحید حیدریه، نو نوار شده و هوادارانش امیدوارند کابوس فصل قبل را به فراموشی بسپارند.

پدیده مشهد با جدایی علیرضا مرزبان، حالا رضا مهاجری را روی نیمکت خود می‌بیند. آنها هفته اول به مصاف پرسپولیس می‌روند و خوش اقبال هستند که سرخپوشان، چهار بازیکن کلیدی را به خاطر محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارند.

فولاد خوزستان که فصل قبل تا واپسین هفته‌ها مدعی قهرمانی بود، در پی خروج اجباری بازیکنان سرباز، امتیازات زیادی را از دست داد. بازیکنانی کلیدی که این فصل را هم باید در تیم‌های نظامی بازی کنند.

دراگان اسکوچیچ سرمربی فولاد نتوانست خریدهای چشمگیری داشته باشد. تیم او در هفته اول، پذیرای راه آهن است که در آخرین ساعات نقل و انتقالات توانست مجوز بقا در لیگ برتر را دریافت کند. این تیم هنوز چند جای خالی دارد اما فرصت قانونی جذب بازیکن به پایان رسیده.

آخرین بازی فصل قبل لیگ برتر، جدال جنجالی و پر ماجرای تراکتورسازی و نفت در تبریز تکرار خواهد شد. نفت تهران گرچه چند بازیکنش را از دست داد اما بلافاصله ستارگانی را جایگزین کرد. سید جلال حسینی، پیام صادقیان و آلویز نانگ از جمله مردان تازه وارد به تیم علیرضا منصوریان هستند.

تراکتورسازی با سربازهای ارزان قیمت، امتیاز ویژه‌ای دارد که سایر تیم‌ها به آن معترض‌اند. تونی اولیویرا می‌تواند از محمدرضا اخباری، شجاع خلیل‌زاده، علی حمودی، بختیار رحمانی، سروش رفیعی و احمد عبدالله‌زاده استفاده کند.

سرخپوشان تبریز، ادینیو آقای گل لیگ برتر را از دست داده‌اند اما حمزه یونس از تونس را برای پر کردن جای خالی‌اش به خدمت گرفته‌اند که فصل قبل در لیگ قهرمانان اروپا برای لودوگورتس بلغارستان بازی کرد.

ذوب آهن در فصل نقل و انتقالات فعالیت چندان زیادی نداشت و تقریباً ساختار فصل قبل خود را حفظ کرد. شاگردان یحیی در انزلی مهمان ملوان هستند.

ملوان که با نوسانات مدیریتی فراوانی مواجه بوده، دل به تجربه امیر قلعه‌نویی بسته است. سرگئی پاشنکو، حسین ماهینی ، عزت پورقاز، حسین کنعانی، مازیار زارع، پژمان نوری، جلال رافخایی، آرش افشین، فرزاد حاتمی و رضا درویشی از جمله نفراتی هستند که می‌توانند به قوی سپید انزلی کمک کنند، نتیجه بهتری نسبت به فصل قبل به جا بگذارد.

XS
SM
MD
LG