لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۲

انتقاد پیشکسوتان پرسپولیس از طرح «کمک پنج‌هزار تومانی هواداران»


اعلام شماره حساب در سایت باشگاه پرسپولیس برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی هواداران، با انتقاد گسترده پیشکسوتان، بازیکنان و کادر فنی این تیم مواجه شده است.

هفته گذشته علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: «شماره حسابی در سایت باشگاه اعلام کردیم تا هواداران به تیم کمک کنند. از طریق خبرگزاری فارس اعلام می‌کنم اگر هر هوادار مبلغ ناچیز پنج هزار تومان به حساب باشگاه بریزد دیگر نیازی به اسپانسر نداریم.»

طاهری در توضیح مزیت این طرح به استفاده از حامیان مالی و برندهای تبلیغاتی گفت: «کسی نمی‌تواند پولی که به حساب باشگاه می‌آید را در راه دیگری خرج کند. مشکلات قبلی به این دلیل بود که برخی پول‌ها به حساب باشگاه نمی‌آمد اما حالا اگر هواداران پولی به حساب باشگاه بریزند، برای هر ریال آن نظارت وجود دارد.»

به رغم این توضیح، واکنش منفی به اظهارات طاهری چنان شدتی یافت که از جمع اعضای هیات مدیره، مسئولان وزارت ورزش، بازیکنان و کادر فنی، غیر از سخنگوی هیات مدیره پرسپولیس کسی حاضر به تایید او نشد.

محمود خردبین سرپرست تیم در واکنش به اعتصاب بازیکنان گفت: «اگر الان به داد پرسپولیس نرسند قطعاً اتفاقات ناخوشایندی رخ خواهد داد. برخی بازیکنان آنقدر مشکل دارند که حتی پول برای خوردن غذا هم ندارند.»

سیدعلی فاطمی بازیکن جوان این باشگاه به خاطر حل نشدن مسئله اسکان، شب‌ها در محل باشگاه می‌خوابد. خردبین در این باره گفت: «اگر شب برای او مشکلی پیش بیاید چه کسی پاسخگوست؟ کریم باقری لطف کرد و با هزینه خودش دو شب برای این بازیکن هتل گرفت.»

ابراهیم آشتیانی از پیشکسوتان دهه پنجاه این باشگاه به خبرگزاری فارس گفته: «هواداران اینگونه پول نمی‌دهند و این کارها برای خراب کردن باشگاه است. مردم اعتمادی به این طرح‌ها ندارند چون نمی‌دانند پول‌ها کجا می‌رود. این طرح‌ها فقط برای ضایع کردن پرسپولیس است.»

رامین رضاییان بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس با انتقاد از طرح طاهری می‌گوید: «مردم خودشان مشکل مالی دارند. همین قدر که به استادیوم می‌آیند و بلیت می‌خرند برای ما ارزش دارد. زمانی باید از هواداران انتظار کمک مالی داشت که آنها نیز سهمی در تعیین مدیریت داشته باشند.»

رامین رضاییان بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس با انتقاد از طرح طاهری می‌گوید: «مردم خودشان مشکل مالی دارند. همین قدر که به استادیوم می‌آیند و بلیت می‌خرند برای ما ارزش دارد. زمانی باید از هواداران انتظار کمک مالی داشت که آنها نیز سهمی در تعیین مدیریت داشته باشند.»

کریم باقری مربی پرسپولیس هم گفت: «واقعاً زشت است و این شرایط به هیچ وجه خوب نیست. اگر نمی‌توانند باشگاه را اداره کنند، صندلی را به کسی بدهند که توانایی دارد.»

اظهارات باقری با واکنش طاهری مواجه شد و در پاسخ گفت: «این مربی باید طبق شرح وظایف خودش عمل کند و حرف بزند. کمیته انضباطی هم بر اساس شرح وظایف به اعمال افراد نظارت می کند.»

کمیته انضباطی پرسپولیس حتی در صورت برخورد با بازیکنان و مربیان مخالف، نمی‌تواند نظارتی بر اظهارات پیشکسوتان این تیم داشته باشد که جزو کادر اداری باشگاه محسوب نمی‌شوند.

از جمله رضا وطن‌خواه که به خبرگزاری ایسنا گفته: «این اتفاق قطعاً به شان پرسپولیس لطمه می‌زند. البته این آقایان که شانی برای باشگاه باقی نگذاشته‌اند. اعضای هیات مدیره پرسپولیس در کجای این مملکت بوده‌اند و مدیریت کرده‌اند؟ متاسفم از اینکه عده‌ای کاسه به دست گرفته‌اند.»

سخنگوی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس تنها مسئولی است که با صراحت از طرح باشگاه دفاع کرده. حسین عبدی می‌گوید: «این موضوع در هیات مدیره مطرح شد و شماره حسابی برای هواداران اعلام کرده‌ایم. این کار برای نزدیکی باشگاه به طرفداران انجام شده.»

فرشاد پیوس اسطوره گلزنی در تاریخ باشگاه پرسپولیس با رد طرح، به خبرگزاری ایسنا گفت: «یک مدیر بی‌تجربه نباید با حرف‌هایش به شخصیت باشگاه توهین کند. ما سالیان سال برای این تیم زحمت کشیده‌ایم و الان یک نفر همه چیز را خراب می‌کند.»

مناف هاشمی معاون مالی وزارت ورزش درباره طرح کمک مالی هواداران گفته در جریان این موضوع نیست و طاهری باید توضیح دهد. این در حالی است که طاهری با حمایت وزارت ورزش، اداره امور این باشگاه را برعهده گرفت.

حمید جاسمیان بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی می‌گوید: باید فاتحه باشگاهی که از هوادارانش پول می‌خواهد را خواند. رضا شاهرودی نیز گفت: پیشنهاد کمک مالی، زشت و زننده است و در شان پرسپولیس نیست.

XS
SM
MD
LG