لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۰

تساوی استقلال تهران باعث صدرنشینی استقلال خوزستان شد


پرویز مظلومی
پرویز مظلومی

در حالی که صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران بارها بین استقلال تهران و خوزستان دست‌به‌دست شده است، در پایان هفته بیست و پنجم این ماجرا تکرار نشد تا آبی‌پوشان خوزستان صدرنشین بمانند.

استقلال تهران در ورزشگاه آزادی در برابر سپاهان اصفهان به تساوی بدون گل رضایت داد تا در وضعیتی برابر با پرسپولیس، صرفاً به خاطر تفاضل گل در رده دوم قرار بگیرد.

پیش از بازی استقلال و سپاهان، اختلاف نظر و قهر محرم نویدکیا از تیمش خبر از تداوم بحران در سپاهان می‌داد. با این وجود، سپاهان که وضعیت خوبی در جدول ندارد به مراتب موقعیت‌های بهتری رقم زد.

مهدی رحمتی، خسرو حیدری، حنیف عمران زاده، هرائر مگویان، میثم مجیدی، فرشید اسماعیلی (امید نورافکن)، امید ابراهیمی، جابر انصاری (مهدی مؤمنی)، عادل شیحی، یعقوب کریمی (آرش برهانی) و سجاد شهباززاده بازیکنانی بودند که دوازدهمین تساوی فصل استقلال را به ثبت رساندند.

برای سپاهان رحمان احمدی، عبدالله کرمی، لئوناردو پادوانی، محمد روشندل، سعید قائدی فرفر (حبیب گردانی)، حسین فاضلی، فوضیل موسایف، علی کریمی، میلاد سرلک، محمدرضا خلعتبری (امین منوچهری) و لوسیانو پریرا (رسول نویدکیا) به میدان رفتند.

سرمربی سپاهان در پایان بازی گفت: وضعیتی را که تحمل کردم، یک اسب هم نمی‌توانست تحمل کند. انتظار دارم مسئولان باشگاه از من حمایت کنند. در غیر این صورت بگویند به خانه‌ام برگردم.

ایگور استیماچ در شرح وضعیتی که از آن گله‌مند‌است، به خبرنگاران گفت: «نقشه‌ای در تیم طراحی شده بود تا امروز به استقلال ببازیم و مرا را از تیم اخراج کنند.»‌ جلسه روز دوشنبه مسئولان سپاهان قرار است رأی به قطع یا ادامه همکاری با استیماچ بدهد.

پرویز مظلومی در نشست خبری گفت: قبول دارم که ما محتاط بازی کردیم. متاسفانه فشردگی دفاع سپاهان هم باعث شد موقعیت کمتری به دست آوریم اما در دربی شرایط متفاوتی را شاهد خواهند بود.

سرمربی استقلال یادآور شد: «تیمم ۲۴ هفته صدر جدول بوده اما به آن حمله می‌شود. علت را نمی‌دانم. مطمئن باشید صدر جدول را پس خواهیم گرفت اما این انتقادات را قبول ندارم. جوی درست شده که می‌گویند استقلال خوب بازی نمی‌کند. در حالیکه رقیب ما خوب بازی نمی‌کند و نتیجه می‌گیرد اما همه از آن تعریف و تمجید می‌کنند.»

در دیگر بازی برگزار شده که اهمیت فراوانی برای ترسیم اوضاع در صدر جدول داشت، ذوب آهن و تراکتورسازی در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر رفتند.

در نیمه دوم ذوب آهن در دقیقه ۶۱ صاحب ضربه پنالتی شد و مهدی رجب‌زاده توانست تیمش را پیش بیاندازد اما هشت دقیقه بعد بختیار رحمانی که تازه وارد زمین شده بود با ضربه ایستگاهی زیبایی که نواخت، گل تساوی را به ثمر رساند.

در حالی که به نظر می‌رسید بازی با تساوی به پایان برسد، در دقیقه ۸۶ ضربه سر خالد شفیعی که او هم به عنوان بازیکن جایگزین به زمین آمده بود، باعث شد تراکتورسازی با سه امتیاز به تبریز برگردد.

تراکتورسازی ۴۱ امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به نفت؛ به رده چهارم جدول رسید. ذوب آهن هم با ۳۸ امتیاز به جایگاه ششم سقوط کرد.

XS
SM
MD
LG