لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۳

حسن خمینی: از این پس نام هاشمی جاودان خواهد شد


حسن خمینی نوه آیت‌الله روح الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در نامه‌ای خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی، نسبت به رد صلاحیت او توسط شورای نگهبان ابراز تاسف کرد و گفت او برای مردم جاودان خواهد شد.

حسن خمینی در این نامه نوشته است که از این پس نام هاشمی رفسنجانی، توام با امید به فردا، در حافظه مردم ایران نقش خواهد بست.

شامگاه سه‌شنبه، شورای نگهبان، اسامی نامزدهای حائز صلاحیت شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. نام اکبر هاشمی رفسنجانی که هم اکنون رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است و ۱۰ سال ریاست مجلس شورای اسلامی و دو دوره ریاست جمهوری و ریاست مجلس خبرگان را در کارنامه خود دارد، در میان تایید صلاحیت‌شدگان نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جماران، حسن خمینی شامگاه چهارشنبه یکم خرداد در نامه خود نوشته است: «خبر غیر قابل باور عدم احراز صلاحیت جنابعالی در نامزدی انتخابات ریاست جمهوری دل همه علاقمندان به شما و بخشی عظیم از دلبستگان به امام عظیم‌الشأن و دوستداران رهبری معظم انقلاب را بدرد آورد.»

حسن خمینی در ادامه این نامه از علاقه خود به هاشمی رفسنجانی سخن گفته و افزوده است: «این ارادت تنها به سبب نقش‌های بزرگ گذشته شما و علاقه زائدالوصف امام به جنابعالی و فداکاری‌های بیاد ماندنی شما در سال‌های مبارزه و انقلاب، جهاد و سازندگی، نیست، بلکه علاوه بر همه آنچه گفته شد و همگان می‌دانند، جنابعالی را از توانمندی‌هایی برخوردار یافتم که در کمتر کسی مشابه آن را می‌توان یافت.»

فرزند احمد خمینی تصریح می‌کند: «صبر و حوصله تا آنجا که گاه آدمی از این همه تحمل خسته می‌شود؛ دوراندیشی و ذکاوت، تا آن حد که در بسیاری از مواقع موجب شگفتی می‌شود، تجربه و شناخت زوایای پیدا و پنهان جامعه ایران و دنیای خارج از کشور تا به آن وسعت که همگان حتی مخالفین شما و نظام نیز بدان معترفند، همه و همه در کنار دل بی‌کینه شما، ارزش مضاعف می‌یابد.»

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی، همچنین در این نامه نسبت به آن چه «اقبال عمومی خارج از توصیفی است که زن و مرد، پیر و جوان، روستایی شهری، و در یک کلام اکثریتی قاطع از یکایک مردم این سرزمین پاک» به هاشمی رفسنجانی عنوان کرده، ابراز خرسندی کرده است.

حسن خمینی ضمن برشمردن شماری از خصوصیات هاشمی رفسنجانی افزوده است: «روزهای گذشته در میان زائران حرم امام، وقتی با اقبال بیش از ۹۰ درصد مردم نسبت به شما مواجه شدیم، برخود لرزیدم و خدمت جنابعالی هم عرض کردم که ملجأ آمال یک ملت بودن و نقطه کانونی امید ایشان شدن هم یک نعمت الهی است و هم یک وظیفه سخت را بر دوش شما قرار می‌دهد.»

او در پایان این نامه تاکید کرده است: «از این پس نام هاشمی رفسنجانی تنها با مبارزه و انقلاب، دفاع مقدس و سازندگی گره نخورده است ، بلکه علاوه بر آن، نام شما توأم با امید به فردا، در حافظه مردم ایران نقشی برجسته خواهد یافت. و همین است که نام شما را جاودانه می‌سازد. امید سرمایه اصلی یک ملت است.»

در همین روز زهرا مصطفوی دختر آیت‌الله خمینی با نگارش نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله خامنه‌ای نوشته است که پدرش معتقد بود که هاشمی رفسنجانی، صلاحیت رهبری دارد.
XS
SM
MD
LG