لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۱

جاودانفر: سخنرانی نتانیاهو احتمالا تاثیری بر انتخابات اسرائیل ندارد


باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، روز سه‌شنبه در نخستين واکنش به اظهارات بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، در کنگره گفت که بنیامین نتانياهو در سخنرانی‌اش هيچ پيشنهاد جايگزين و بديل مناسبی برای حل مناقشه هسته‌ای ايران ارائه نکرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:02 0:00
لینک مستقیم

باراک اوباما تاکید کرد که نکته تازه‌ای در سخنرانی بنيامين نتانياهو مشاهده نکرده است. رئيس جمهوری آمريکا اضافه کرد که سخنرانی نخست‌وزیر اسرائیل را نديده، اما متن اين سخنرانی را خوانده است.

مئیر جاودانفر، استاد علوم سیاسی در اسرائیل، در گفت‌وگو با رادیو فردا می‌گوید که واکنش رئیس جمهور ایالات متحده غیرمترقبه نبود چراکه نتانیاهو به گفته او برخلاف عرف دعوت از رهبران کشورها در کنگره سخنرانی کرد.

جاوانفر می‌گوید که گروه‌های اپوزیسیون این اقدام نخست‌وزیر را مغایر با منافع اسرائیل تعبیر کرده‌اند و رهبر اپوزیسیون اسرائیل تاکید کرده که این سخنرانی به مناسبات تل‌آویوـ واشینگتن آسیب رسانده است.

در عین حال مئیر جاودانفر می‌افزایدکه طرفداران بنیامین نتانیاهو این سخنرانی را تحسین می‌کنند و معتقدند که با این اقدام جلوی یک توافق بد با ایران گرفته خواهد شد.

درباره تاثیر این سخنرانی بر انتخابات آینده اسرائیل، این استاد علوم سیاسی می‌گوید که باید منتظر نظرسنجی‌ها ماند اما به نظر نمی‌رسد که تاثیر چندانی برای میزان محبوبیت بنیامین نتانیاهو داشته باشد؛ چراکه به گفته او اولویت مردم اسرائیل در انتخابات این کشور، ایران نیست.

XS
SM
MD
LG