لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۴

نقدی: مشکلات معلمان نباید در جامعه مطرح شود


رئیس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از کسانی که به گفته او مشکلات معلمان را «درحد مسائل مادی پایین آورده‌اند» گفت که این مشکلات «نباید در جامعه مطرح شود» و حل آنها «راه و روش خود» را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدرضا نقدی روز یکشنبه، ۱۲ اردیبهشت، در جمع تعدادی از معلمان تاکید کرد که برخی «به خاطر مقاصد سیاسی» و «با هدف تضعیف، تعلیم و تربیت، نظام و کشور، مسائل معلمان را در حد مسائل مادی پایین آورده و سعی می‌کنند ذهن معلمان را با آن درگیر کنند».

وی اضافه کرد: «مسائل معلمان به هیچ وجه درگیر قیدهای حقیر مادی نیست و حل این مشکلات راه و روش خود را داشته و نباید در جامعه مطرح شود».

سخنان آقای نقدی در حالی بیان شده است که در سالهای گذشته تجمع‌های اعتراضی معلمان با خواسته‌های صنفی برگزار شده و تعدادی از معلمان نیز به دلیل فعالیتهای صنفی خود بازداشت شده‌اند.

در همین حال رسول بداقی، عضو کانون صنفی معلمان ایران، پنجشنبه شب پس از هفت سال، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

همچنان اما تعدادی از فعالان حقوق معلمان مانند اسماعیل عبدی، محمود بهشتی لنگرودی و علیرضا هاشمی زندانی هستند و علی اکبر باغانی نیز در تبعید به سر می‌برد.

در همین حال همزمان با ۱۲ اردیبهشت، روز معلم، کانون صنفی معلمان در بیانیه‌ای ضمن درخواست برای آزادی این معلمان اعلام کرد که سال گذشته معلمان در سراسر کشور به علت برگزاری تجمع سکوت در حمایت از همکاران زندانی و مطرح کردن خواسته‌های خود با «هزاران ساعت بازجویی و احضار» روبرو شده‌اند.

به گزارش وبسایت حقوق معلم و کارگر، نویسندگان این بیانیه همچنین اعلام کرده‌اند که حقوق معلمان نسبت به بسیاری از کارمندان دیگر دولت که از نظر استخدامی دارای شرایط مشابهی با آنان هستند، «بسیار کمتر» است.

این تشکل خواستار ایجاد بیمه «درمانی موثر، کارآمد و مداوم با حق بیمه معقول» برای شاغلان و بازنشستگان آموزش و پرورش شده است.

اجرای «قانون مدیریت انتخابی مدارس» از دیگر خواسته‌های مطرح شده در این بیانیه است. به گفته نویسندگان این بیانیه، اجرای این قانون در دولت محمد خاتمی آغاز شده بود اما با وجود «استقبال معلمان» اجرای آن در دولت محمود احمدی‌نژاد متوقف شد.

مشارکت معلمان در «تصمیم سازی و سیاست گذاری‌ها در آموزش و پرورش» از دیگر خواسته‌های مطرح شده در این بیانیه است.

XS
SM
MD
LG