لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۱

مزایده سهام پرسپولیس باز هم برنده‌ای نداشت


سومین مزایده باشگاه پرسپولیس مانند دو مزایده قبلی برنده‌ای نداشت. باشگاه استقلال هم بدون متقاضی بود. به این ترتیب، تعیین وضعیت این دو باشگاه به مزایده چهارم کشیده شد.

در مزایده سوم باشگاه پرسپولیس، شرکت‌های استیل آذین ایرانیان و بهنام پیشروی کیش به عنوان متقاضیان خرید سهام حضور داشتند. بنا بر اعلام سازمان خصوصی‌سازی، شرکت بهنام پیشرو مبلغ اولیه را دیر واریز کرده است. در خصوص استیل آذین هم یکی از سه شرط لازم اهلیت به اثبات نرسید.

سید جعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در جمع خبرنگاران گفت: شرکت استیل آذین به دلیل بدهی بانکی یکی از سهامدارانش از رقابت خارج شد.

رئیس این سازمان هم درباره جزییات بدهی بانکی استیل آذین گفت فقط به صورت کلی برای مردم اطلاع‌رسانی می‌شود اما اگر استیل‌ آذین توضیح بخواهد، می‌تواند در جلسه تمام مسائل را بشنود که اگر قانع نشد حق شکایت و اعاده حیثیت دارد.

امیر عابدینی رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران که نمایندگی این شرکت را برعهده دارد، در واکنش به موضع سازمان خصوصی‌سازی گفت: اگر ثابت شود که اشتباه در خصوص عدم صلاحیت استیل‌ آذین صورت گرفته، می‌توانیم هفته آینده در مزایده شرکت کنیم.

علی اشرف پوری‌حسینی رئیس این سازمان هم به خبرنگاران گفت اگر هیأت واگذاری تایید کند که صلاحیت استیل‌ آذین به اشتباه رد شده، مزایده چهارم ابطال خواهد شد. او توصیه‌پذیری سازمان متبوعش را رد کرد و یادآور شد: اگر قرار بود توصیه‌ شده عمل کنیم در‌‌ همان مزایده اول باشگاه را واگذار می‌کردیم.

امیر عابدینی که سابقه مدیریت باشگاه پرسپولیس را هم دارد، می‌گوید بحث حسین هدایتی است که او را بدهکار می‌دانند اما سیدجعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته من اسم از شخص خاصی نیاوردم. فقط گفتم که یکی از سهامداران این شرکت در سیستم بانکی بدهکار است.

عابدینی می‌گوید: هفت ماه پیش از همین سازمان خصوصی‌سازی، کارخانه نورد و لوله اهواز را که گران‌تر از باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال بود، خریدیم اما کسی به ما نگفت بدهکار هستید. کسی که به طور مثال ۱۰۰ میلیارد تومان وثیقه گذاشته و ۷۰ میلیارد تومان وام گرفته، تخلف نکرده است.

امیر عابدینی معتقد است اراده‌ای وجود دارد که این دو باشگاه در اختیار دولت باقی بمانند. او با هشدار به دولت درباره معایب برگزاری مزایده چهارم گفت: این مسئله خطرناک است. دولت باید به خودش بیاید. شعار دولت پاسخگویی بوده و اگر جز این باشد به اعتبارش خدشه وارد خواهد شد.

بهرام افشارزاده مدیرعامل استقلال هم به خبرگزاری ایسنا گفت: از وقتی اسم واگذاری آمده، اسپانسر استقلال از کمک به تیم خودداری کرده. کسانی که تصمیم به واگذاری استقلال گرفتند باید به این مشکلات توجه می‌کردند و امروز را می‌دیدند.

XS
SM
MD
LG