لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۴

روحانی: هاشمی با کاندیداتوری در انتخابات فداکاری کرده است


حسن روحانی، دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی ایران و از نامزدهای انتخابات پیش روی ریاست جمهوری، گفته است که اکبر هاشمی رفسنجانی با قبول کاندیداتوری در انتخابات «فداکاری» کرده است.

به گزارش سایت آفتاب، آقای روحانی روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر جابر بن حیان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف تهران، درباره نامزدی هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری گفته است: «از اینکه آیت‌الله هاشمی کاندیدا شدند هم خوشحالم و هم استقبال می‌کنم.... اینکه امروز ایشان کاندیداتوری را قبول کرده به نظر من یک نوع فداکاری است.»

حسن روحانی همچنین درباره احتمال کناره‌گیری خودش به سود هاشمی اظهار داشته است: «البته ایشان تا روزهای آخر قاطعانه به من می‌گفت کاندیدا نمی‌شود و تعارف و شوخی نمی‌کرد و بنا نداشت کاندیدا شود. خودشان به من گفتند که تا ساعت سه بعدازظهر روز شنبه چنین تصمیم نداشتند. حالا ما این مسیر را کنار هم ادامه می‌دهیم اما در نهایت در روز رأی‌گیری یکی از ما دو نفر در عرصه خواهیم ماند.»

هاشمی رفسنجانی روز شنبه در آخرین دقایق ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، به ستاد انتخابات وزارت کشور رفت و به عنوان داوطلب نامزدی، ثبت‌نام کرد.

حسن روحانی که در اظهار نظرهای مختلفی گفته بود هاشمی رفسنجانی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد، در نخستین روز ثبت‌نام نامزدها، دواطلب حضور در رقابت‌های انتخابات شده بود.

پیشتر شایع شده بود که حسن روحانی به سود هاشمی رفسنجانی از رقابت‌های انتخابات کناره‌گیری کرده است. این خبر اما بعد تکذیب شد.

روحانی با بیان اینکه «هاشمی نماینده تفکر عقلانیت و اعتدال است» در پاسخ به سؤال دانشجویی در مورد اینکه سال ۷۶ آقای خاتمی با شعار تغییر آمد در حالی که الان اصلاح‌طلبان پشت هاشمی قرار گرفته‌اند، گفته است: «شعار آقای خاتمی جامعه مدنی بود نه تغییر و هاشمی الان در تقابل با تفکری است که تنها با شعار و درشت گویی سروکار دارد.»
XS
SM
MD
LG