لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۹

۱۳ نفر از فهرست اصلاح‌‌طلبان به شورای شهر تهران راه یافتند


عبدالحسین مختاباد
عبدالحسین مختاباد
فرمانداری تهران اسامی ۳۱ نفر از منتخبان چهارمین دوره شورای شهر تهران را اعلام کرد. ۱۳ نفر از راه‌یافتگان به شورای شهر تهران از فهرست اصلاح‌طلبان است که بدین‌ترتیب ادامه کار محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران منوط به رای این طیف خواهد بود.

احمد مسجد جامعی، احمد حکیمی‌پور، غلامرضا انصاری، اسماعیل دولتی، مهدی حجت، محمد مهدی تندگویان، محسن سرخو، عبدالحسین مختاباد، الهه راستگو، محمد سالاری، فاطمه دانشجو، محمد دهقانی و احمد دنیا مالی ۱۳ نفری هستند که از فهرست اصلاح‌طلبان به شورای شهر تهران راه‌یافته‌اند.

از آنجا که اصلا‌ح‌طلبان با رد صلاحیت‌ بسیاری از کاندیداهای خود روبرو شده بودند بخشی از فهرست خود را با کاندیداهای هوادار قالیباف پر کردند. احمد دنیا مالی و مهدی حجت هم در لیست اصلا‌ح‌طلبان هستند و هم در لیست طرفداران قالیباف.

از جمله ویژگی‌های ترکیب نمایندگان شورای شهر چهارم تهران، شکست هواداران محمود احمدی‌نژاد است.

سایت «عصر ایران» ترکیب شورای شهر تهران را به ترتیب زیر اعلام کرده است که برخی از آنها در دیگر فهرست‌ها مشترک هستند: ۱۳ نفر از لیست اصلاح‌طلبان، ۱۲ نفر از فهرست مورد حمایت محمدباقر قالیباف (پیشرفت و عدالت)، سه نفر از فهرست مورد حمایت محسن رضایی (جبهه ایستادگی )، هفت نفر از فهرست مورد حمایت سعید جلیلی (جبهه پایداری).

فهرست ستاد «زنده باد بهار» که مورد حمایت دولت بود برپایه این گزارش نتوانسته است که هیچ نامزدی را روانه شورای شهر تهران کند.

پیش از این اصلاح‌طلبان گفته بودند اگر اکثریت را در شورای شهر به دست آورند، محسن هاشمی، مدیرعامل سابق متروی تهران، را به عنوان شهردار تهران معرفی خواهند کرد.

با ترکیب جدید شورای شهر، اگر محمد باقر قالیباف بخواهد که شهردار تهران باقی بماند به رای اصلاح‌طلبان نیاز خواهد داشت. اگرچه اخباری مبنی بر پیشنهاد حسن روحانی به وی برای ورود به کابینه آینده در سایت‌های ایران منتشر شده است.

اکثریت شورای شهر اول تهران در اختیار اصلاح‌طلبان بود و یکی از اعضای آن یعنی سعید حجاریان جلوی ساختمان این شورا ترور شد. دور بعدی این شورا به دست اصولگرایان افتاد که ثمره آن شهردار شدن محمود احمدی‌نژاد بود. پس از آن در دور سوم ترکیبی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در این شورا حضور داشتند.

شماری از اصلاح‌طلبان شورای شهر سوم تهران نظیر معصومه ابتکار برای این دوره رد صلاحیت شدند.

اسامی اعضای دوره سوم شورای شهر تهران عبارتند از: مهدی چمران، علیرضا دبیر، احمد مسجد جامعی، حسین رضازاده، حبیب کاشانی، هادی ساعی، مرتضی طلایی، پرویز سروری، رضا تقی پور، الهه راستگو، عباس شیبانی، اسماعیل دوستی، احمد دنیامالی، محمد سالاری، محمد مهدی تندگویان، فاطمه دانشور، احمد حکیمی پور، محمد حقانی، مجتبی شاکری، سید عبدالحسین مختاباد، رحمت الله حافظی، ابوالفضل قناعتی، اقبال شاکری، مهدی حجت، غلامرضا انصاری، معصومه آباد، عبدالمقیم ناصحی، محسن سرخو، عباس جدیدی،‌ محسن پیرهادی، محمد مهدی مفتح.
XS
SM
MD
LG