لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۶

توتال: امیدواریم بتوانیم زودتر به ایران بازگردیم


کریستوف دمارژری، مدیر عامل شرکت نفتی توتال فرانسه اظهار امیدواری کرده است که با لغو تحریم‌های نفتی غرب، این شرکت به ایران بازگردد.

خبرگزا‌ری فرانسه سه‌شنبه ۹ مهرماه گزارش داد که آقای دمارژری در کنفرانس «نفت و پول» که هر ساله در لندن برگزار می‌شود، در پاسخ به سوال خبرنگاران، با اعلام این مطلب افزود که «البته باید تحریم‌ها برداشته شود».

وی در ادامه گفت که امروز ممنوعیت‌هایی (علیه ایران) وجود دارد، این ممنوعیت‌ها برای هر کسی معتبر است و ما منتظر لغو این موانع در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.

مدیر توتال ابراز امیدواری کرد که تحریم‌های ایران هرچه زودتر برداشته شود.

اظهارات مدیر عامل شرکت توتال در حالی است که بیژن زنگنه وزیر نفت ایران یک روز پیش از این با اعلام اینکه شرکت‌های خارجی مایل به بازگشت به ایران هستند، گفت که آنها تماس‌هایی دارند و همه علاقمند هستند همکاری تنگاتنگ و موفقی را با شرکت نفت پس از برداشتن فشارهای تحمیلی داشته باشند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر نفت ایران درباره تلاش‌های کاهش و رفع تحریم نفتی گفت:«که به دستگاه دیپلماسی ایران کمک کردیم و اصل کار در دستگاه دیپلماسی کشور و در کلان تصمیم گیری نظام است که در جهت حداکثر کردن مصالح کشور قطعاً پیش می‌رود و «خیلی به آینده امیدوارم».

مدیر عامل شرکت غول نفتی فرانسوی همچنین گفته است که ما مجبوریم شرایط قراردادی را مذاکره کنیم و مانند هر کشور دیگری شرایط قراردادی میان ایران و ما بر پایه وضعیت برد-برد خواهد بود.

وی گفت که ما می‌خواهیم شریک بلندمدتی برای ایران باشیم و ما نگرش بلندمدتی برای معاملات با چشم‌اندازی بلندمدت در ایران داریم.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود به تغییر لحن ایران و آمریکا، گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهوری دو کشور و باز شدن فضایی در راستای کاهش تنش‌ها و برداشتن برخی تحریم‌های غربی علیه ایران نیز اشاره کرده است.

در دوران قبل از ریاست جمهوری احمدی‌نژاد شرکت توتال در پروژه‌های نفت و گاز ایران حضور فعالی داشت، از جمله در توسعه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی. این شرکت قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را نیز با ایران امضا کرده بود، اما با افزایش تحریم‌های غرب علیه ایران، به همراه دیگر شرکت‌های غربی از ادامه همکاری با ایران عقب نشست.
XS
SM
MD
LG