لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۸

نگرانی‌ از ساخت بزرگترین مرکز شبیه‌سازی حیوانات در چین


 عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

ساخت بزرگترین مرکز شبیه‌سازی حیوانات در چین نگرانی گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است.

به گزارش شینهوا، این مرکز قرار است سگ، اسب و بیش از یک میلیون گوساله در سال به روش‌های شبیه‌سازی تولید کند.

در همین زمینه خبرگزاری فرانسه گزارش داده که این مرکز قرار است به‌وسیله شرکت چینی «بویا لایف» و شرکت کره‌ای «سوام بایوتک» در شمال تیانجین در چین ساخته شود. «شو شیائوچون»، مدیر اجرایی شرکت چینی در این باره گفت: این مرکز فعالیت‌های خود را سال آینده با ظرفیت اولیه ۱۰۰ هزار جنین گوساله در سال آغاز خواهد کرد و به بیش از یک میلیون خواهد رساند.

وی افزود دویست میلیون یوان (حدود ۳۱ میلیون دلار) در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌شود که شامل آزمایشگاه‌ها و یک بانک ژن خواهد بود.

در این مرکز قرار است اسب‌های مسابقه و سگ‌های پلیس پرورش داده شده تا در بازار آزاد فروخته شوند.

شرکت کره‌ای که در این پروژه مشارکت دارد در سال ۲۰۰۴ ادعا کرد موفق به تولید نخستین جنین شبیه‌سازی‌شده انسان شده است. مدیر این شرکت به عنوان یک قهرمان ملی تحسین شد اما در سال ۲۰۰۶ این شرکت متهم به فریبکاری و نادیده گرفتن ملاحظات اخلاقی در تحقیقاتش شد.

شرکت کره‌ای فهرستی از دستورالعمل‌ها را بر روی پایگاه اینترنتی خود قرار داده که به مشتریان می‌گوید چگونه یک سگ خانگی مرده را شبیه‌سازی کنند.

گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی تولیدات گوشت‌های حیوانات شبیه‌سازی شده را زیر سئوال برده‌اند و عده‌ای نیز این شبیه‌سازی‌ها را غیراخلاقی دانسته‌اند.

XS
SM
MD
LG