لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۲۱

آمانو پس از سفر تهران: آژانس و ایران به درک بهتری رسیده‌اند


مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ارزیابی نتایج سفر خود به ایران گفت که طرفین در رابطه با برخی مسائل به درک متقابل بهتری رسیده‌اند، اما همچنان باید کار بیشتری انجام بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس، روز جمعه، ۱۲ تیر، پس از سفر به تهران در بیانیه‌ای اظهار داشت: «معتقدم که دو طرف [ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی] در رابطه با برخی راه‌های پیش روی به درک بهتری رسیده‌اند، اگرچه باید کار بیشتری انجام شود.»

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:46 0:00
لینک مستقیم


مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همزمان با مذاکرات هسته‌ای در وین، روز پنج‌شنبه با حسن روحانی، رئیس جمهور، و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، در تهران دیدار کرد.

هدف از این دیدارها سرعت بخشیدن به حل و فصل موضوعات مورد اختلاف میان طرفین عنوان شده بود.

آقای روحانی در دیدار خود تاکید کرد که «اگر طرفین اراده لازم را داشته باشند و برخی مسائل غیرفنی دخالت داده نشود» این موضوعات مورد اختلاف «ظرف مدت کوتاهی» حل خواهد شد.

در همین حال خبرگزاری فارس اظهارات بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، را بازتاب داده است که به نتایج دیدار آقای آمانو با مقامات جمهوری اسلامی می‌پردازد.

به گفته وی، آقای آمانو و مقامات ایران بر لزوم ایجاد زمان‌بندی مشخص برای پایان دادن به موضوعاتی تفاهم کرده‌اند که از گذشته مطرح بود.

آقای کمالوندی افزود: «در این مذاکرات بحث‌های مختلفی مطرح شد و مذاکرات مفیدی صورت گرفت و مقرر شد دو طرف همکاری‌هایی داشته باشند تا بتوانند به همکاری‌های بین کشورمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سرعت بخشند.»

یکی از موضوعات مورد اختلاف میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران، فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی در گذشته است. آژانس می‌گوید که امکان دارد برخی تحقیقات ایران در گذشته معطوف به تولید سلاح هسته‌ای باشد، امری که ایران آن را به شدت رد می‌کند.

XS
SM
MD
LG