لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۳

واکنش رسایی به انتشار تصویر پرچم ایران روی شیشه آبجو


حمید رسایی، نماینده محافظه‌کار مجلس ایران، از چاپ پرچم ایران روی بطری‌های آبجو به مناسبت بازی‌های جام جهانی فوتبال برزیل انتقاد کرد.

آقای رسایی ۲۱ خرداد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از آنچه «تبلیغ پرچم جمهوری اسلامی ایران روی شیشه‌های مشروب» نامیده به شدت انتقاد کرده و آن را «هتک حرمت» پرچم ایران دانسته است.

در روزهای اخیر و در آستانه برگزاری جام جهانی برزیل، پرچم ۳۲ کشور شرکت کننده در جام جهانی روی بطری‌های آبجو منتشر شده است. همچنین برخی زنان، لباس‌هایی برگرفته از پرچم کشورهای شرکت‌کننده بر تن کرده‌اند که عکس آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

آقای رسایی با بیان اینکه در جلسه‌ای در کمیسیون اصل ۹۰ نسبت به این موضوعات تذکر داده شده افزود: «در یک برنامه با حضور تیم ایران پرچم جمهوری اسلامی به شکل شلوارهای ساپورت چسبان در تن زنان نیمه برهنه قرار داده شده. این برنامه از سوی فیفا بوده و اگر فدارسیون فوتبال و مسئولان ذیربط از قبل وظایف خود را درست انجام می دادند، می‌توانست جلوی این نوع هتک حرمت‌ها را بگیرد.»

انتشار خبر اعزام حمید رسایی به مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس نیز به این سفر واکنش نشان دادند و در نهایت حسین آذین، نماینده رفسنجان و رئیس کمیته فرهنگی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، جایگزین حمید رسایی برای حضور در این سفر شد.

بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس، سه شنبه ۲۰ خرداد گفته بود: «هیات رئیسه مجلس تصمیمی برای اعزام نمایندگان به مسابقات جام جهانی نداشته و ندارد.»

آقای رسایی در واکنش به این سخنان سخنگوی هیات رئیسه مجلس نیز گفت: «این که گفته شود به هیأت رئیسه ربطی نداشته بیشتر برای فرار از پاسخگویی است.»

وی اضافه کرد: «اگر در طول مجلس نهم هزار سفر خارجی صورت بگیرد، قطعا حضور نماینده مجلس برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های ذیربط در این بازی‌ها جزو ۲۰ مورد اول است.»

حسین آذین، نماینده رفسنجان، که جایگزین حمید رسایی برای انجام این سفر شده نیز «نظارت بر مساله رعایت مسائل فرهنگی و آداب اسلامی در برزیل» را از جمله دلایل سفر خود ذکر کرد و افزود: «بر رعایت شئونات اسلامی توسط بازیکنان، هنرمندان و تماشگران ایرانی در جام جهانی برزیل نظارت می‌کنیم.»

وی چهارشنبه، ۲۱ خرداد گفت: «در گذشته اتفاق‌هایی درباره مباحث فرهنگی و اسلامی در جام‌های جهانی و یا مسابقه‌های بین‌المللی رخ داده بود که این بار نباید آن اتفاق‌ها رخ دهد، خصوصا آن که این بازی‌ها این بار در یک کشور خاص از نظر فرهنگی مانند برزیل انجام می‌شود.»
XS
SM
MD
LG