لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۷

صعود استقلال به صدر جدول لیگ برتر


رضا عنایتی، زننده گل پیروزی‌بخش استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان
رضا عنایتی، زننده گل پیروزی‌بخش استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان

از هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال با پیروزی بر نفت مسجد سلیمان به صدر جدول صعود کرد. ملوان هم با خلق شگفتی در خانه و کسب چهارمین برتری متوالی موفق شد سپاهان را از پیش رو بردارد.

استقلال تهران در حالی با یک گل مقابل نفت مسجدسلیمان به برتری رسید که در نیمه نخست غیر از شوت سنگین امید ابراهیمی، موقعیت گلزنی نداشت و در طرف مقابل، نفت برای فرار از قعر جدول، سرشار از انگیزه به زمین آمده بود و چند موقعیت هم خلق کرد.

بازی تا دقیقه ۶۰ با تعادل پیش می‌رفت اما نیم ساعت آخر به آبی پوشان تهران تعلق داشت. ضربه برگردان زیبای امید ابراهیمی را دروازه‌بان بلغارستانی برگشت داد اما توپ سرگردان را برهانی به رضا عنایتی رساند تا او راحت‌ترین کار ممکن را انجام دهد و توپ را به تور برساند.

در روز خوب یعقوب کریمی از استقلال و رضا درویشی از نفت، استقلال با این برد ۴۱ امتیازی شد تا با یک بازی بیشتر از نفت و تراکتورسازی به صدر جدول برسد.

در رقابت تنگاتنگ صدرنشینان، نفت تهران روز یکشنبه با گسترش فولاد تبریز بازی دارد و تراکتورسازی هم میزبان پرسپولیس است. اگر هر دو تیم به برتری برسند، استقلال در رده سوم قرار خواهد گرفت.

در ترکیب استقلال محسن فروزان، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، میلاد فخرالدینی (محمدرضا خرسند‌نیا)، یعقوب کریمی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، میلاد نوری (هرایر مگوییان)، سجاد شهباززاده، آرش برهانی(بهنام برزای) و رضا عنایتی بازی کردند.

امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی تیمش در نشست خبری حاضر نشد و به جای او جواد زرینچه به خبرنگاران گفت: «با توجه به سردی هوا بازی دلچسب نبود اما سه امتیاز را گرفتیم و به روند صعودمان ادامه دادیم. نفت تیم خوبی بود و پایین جدول نمی‌تواند جایگاه اصلی‌اش باشد.»

در سایر مسابقات و بازی ذوب آهن و سایپا، ابتدا مهدی ترابی برای سایپا گل زد اما در ادامه مسابقه دروازه تیم مجید جلالی گلباران شد. مسعود حسن‌زاده دو بار، مجید ایوبی با گل به خودی و مرتضی تبریزی چهار گل ذوب آهن را در ورزشگاه فولادشهر به ثمر رساندند.

ذوب آهن که در نیم فصل اول در رده‌های پایین جدول بود، با هدایت یحیی گل‌محمدی و تثبیت موقعیت خود در رده ششم، چشم به یکی از سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا دوخته.

ملوان که تا هفته هجدهم فقط یک پیروزی داشت، از آن به بعد تمام بازی‌هایش را برد و حالا از رده آخر جدول به رتبه یازدهم صعود کرده.

فرزاد حاتمی گل سه امتیازی ملوان را مقابل شاگردان حسین فرکی به ثمر رساند تا سپاهان بار دیگر از رسیدن به صدر جدول باز بماند. این تیم فعلا در جایگاه چهارم است اما اگر فولاد در خانه بر پیکان غلبه کند، به رتبه پنجم سقوط خواهد کرد.

صبا هم موفق شد در قم مقابل راه‌آهن با گل جواد کاظمیان به برتری برسد. در این دیدار اولین برد صبا با سرمربیگری تارتار به دست آمد.

پدیده مشهد که با روزهای خوب نیم فصل اول فاصله گرفته، ابتدا توسط محمد غلامی عجیب‌ترین گل فصل را به ثمر رساند. توپی که به آرامی شوت شده بود و داشت به پرویز کریمی دروازه‌بان استقلال خوزستان می‌رسید، در چاله آب گیر کرد تا غلامی سر برسد و دروازه را باز کند!

در نیمه دوم شوت روح‌الله سیف‌اللهی بعد از برخورد به مدافع پدیده به زیر طاق دورازه پدیده خورد. سرانجام در دقیقه ۶۷ شوت زیبای مهدی مومنی گل تساوی را رقم زد.

XS
SM
MD
LG