لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۵۸

انتقاد رئیس مجلس ایران از مخالفان داخلی مذاکرات هسته‌ای


علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، مخالفان داخلی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی را به طرح «سخنان غلط» درباره مذاکرات و «تخریب اذهان عمومی» متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای لاریجانی شامگاه پنج‌شنبه، ۱۱ تیر، اظهار داشت: «مسئولان کشور و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خطوط قرمز را رعایت می‌کنند تا منافع ملی تأمین شود، اما متأسفانه برخی از افراد در خصوص مذاکرات هسته‌ای حرف‌های غلطی می‌گویند و با اظهارات نسنجیده خود اذهان عمومی جامعه را تخریب می‌کنند.»

به گفته وی، «هم‌اکنون مشکلاتی در زمینه مسائل هسته‌ای وجود دارد که تیم مذاکره‌کننده ایران در حال رفع کردن آن است».

اظهارات آقای لاریجانی در حالی بیان می‌شود که برخی اصول‌گرایان حملات شدیدی را علیه مذاکرات هسته‌ای ترتیب داده‌اند تا جایی که مهدی کوچک‌زاده، نماینده مجلس شورای اسلامی، در نشستی غیرعلنی با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران و مسئول مذاکرات هسته‌ای، وی را «خائن» خواند.

توزیع جزوه ضدمذاکرات هسته‌ای در مسجد جمکران قم نیز از جمله دیگر اقدامات مشابهی است که بسیج دانشجویی مسئول آن دانسته شد.

اما علی لاریجانی با انتقاد از این حملات می‌گوید که «با بیان سخنان تند و تخریبی نمی‌توان وحدت را در کشور حفظ کرد».

وی اظهار داشت: «فردی در سخنرانی خود گفته است که پس از توافق ژنو تمامی واحدهای هسته‌ای کشور تعطیل شده و فرد دیگری نیز گفته که با این توافق فناوری هسته‌ای از دست‌مان خارج شده و آن را به آمریکایی‌ها داده‌ایم. فرد دیگری هم مردم را تحریک می‌کند که رهبری در زمینه مسائل هسته‌ای تنهاست، در حالی که او بارها از تیم مذاکره‌کننده حمایت کرده و آنها را افرادی شجاع، غیور، متدین و متعهد دانسته است.»

آقای لاریجانی این اقدامات را در راستای «تخریب دولت» دانسته و تاکید کرد که مجلس شورای اسلامی بنا بر سخنان رهبر جمهوری اسلامی باید «با تمام قوا به دولت کمک کند».

ایران و قدرت‌های جهانی مذاکرات هسته‌ای را تا روز سه‌شنبه، ۱۶ تیرماه، تمدید کرده‌اند.

در این حال برخی از دیپلمات‌های حاضر در مذاکرات از جمله معاون وزیر خارجه روسیه پیش‌بینی کرده‌اند که مذاکرات در روزهای پیش روی به توافق جامع هسته‌ای منجر خواهد شد.

XS
SM
MD
LG