لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۶

محاصره یک پایگاه پلیس در ولایت هلمند در پی قتل ۱۹ پلیس


ولایت هلمند در ماه‌های اخیر به دفعات شاهد جنگ و گریز قوای حکومتی و طالبان بوده است
ولایت هلمند در ماه‌های اخیر به دفعات شاهد جنگ و گریز قوای حکومتی و طالبان بوده است

شبه‌نظامیان طالبان با قتل ۱۹ مامور پلیس و هفت سرباز در افغانستان، یک پایگاه پلیس را در ولایت هلمند به محاصره خود درآورده‌اند، رخدادی که از غروب دوشنبه، چهارم خرداد، تا ظهر سه‌شنبه تداوم داشته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهارات یکی از افراد محاصره‌شده پلیس را بازتاب داده که از طریق تلفن اطلاع داده شبه‌نظامیان طالبان تا ۲۰ متری پایگاه پلیس پیشروی کرده و وسایل نقلیه پلیس و تعدادی اسلحه را تصرف کرده‌اند.

وی همچنین تاکید کرده که محاصره‌شدگان نیاز فوری به کمک حکومت دارند، اگرچه طالبان راه‌های منتهی به شهر نوزاد را که این پایگاه پلیس در آنجا واقع است، بسته‌اند.

به گفته او، حملات طالبان به این پایگاه پلیس پیش از غروب دوشنبه به دنبال تصرف ایستگاه‌های بازرسی مختلف در نقاط مختلف شهر نوزاد آغاز شد.

این مقام پلیس اظهار داشت: «آنها اغلب ایستگاه‌های بازرسی ما را نابود کردند یا به تصرف خود درآوردند و اکنون نیز به مقر پلیس رسیده‌اند.»

ولایت هلمند از مراکز عمده طالبان محسوب می‌شود که در ماه‌های اخیر به دفعات شاهد جنگ و گریز قوای حکومتی و طالبان بوده است. این درگیری‌ها از جمله در روز یک‌شنبه این هفته به مرگ ۱۰ مامور پلیس انجامید.

در همین حال شهر قندهار نیز از شامگاه دو‌شنبه صحنه درگیری میان سربازان افغانستان و مهاجمان بوده که این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

بخش افغانستان رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی به نقل از سخنگوی والی قندهار گزارش داده که مهاجمان در ساختمانی واقع در منطقه دارالمعلمین پناه گرفته‌اند، در حالی که سربازان افغانستانی تلاش می‌کنند به غائله خاتمه دهند.

این گزارش تعداد مهاجمان را دو تن عنوان می‌کند که سه نفر از ماموران پلیس را زخمی کرده‌اند.

طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و ادعا کرده که شمار زیادی از نیروهای امنیتی افغانستان در این حمله کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG