لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۶

حمله دو زن به یکی از مراکز پلیس استانبول


نیروهای پلیس ترکیه هر دو فرد مهاجم را از پا درآورده‌اند
نیروهای پلیس ترکیه هر دو فرد مهاجم را از پا درآورده‌اند

رسانه‌های ترکیه‌ای از حمله دو زن به یکی از مراکز پلیس ضدشورش شهر استانبول خبر داده‌اند که با پرتاب نارنجک و تیراندازی همراه بوده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این رسانه‌ها از جمله خبرگزاری دوگان روز پنج‌شنبه، ۱۳ اسفند گزارش داده است که مهاجمان با حمله به مرکز پلیس ضدشورش محله بایرام‌پاشا در استانبول اقدام به پرتاب چندین نارنجک و تیراندازی کرده‌اند.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ترکیه نیز گزارش داده که مهاجمان داخل ساختمانی نزدیکی مرکز پلیس پناه گرفته‌اند، اما قبل از آن نیروهای پلیس توانسته بودند یکی از آنها را با شلیک گلوله مجروح کنند.

هنوز از میزان تلفات احتمالی این رخداد گزارشی منتشر نشده است. اما گزارش خبرگزاری‌های دولتی ترکیه حکایت از آن دارد که نیروهای پلیس این کشور در نهایت موفق شده‌اند هر دو فرد مهاجم را از پا درآورند.

ترکیه از ماه‌ها پیش در پی حملات مرگباری که در این کشور رخ داده است، در حالت آماده‌باش به‌سرمی‌برد. آخرین این حملات به روز ۲۹ بهمن در آنکارا، پایتخت ترکیه، بازمی‌گردد که به مرگ ۲۹ نفر منجر شد، رخدادی که دولت ترکیه آن را متوجه شورشیان پ‌کاکا و شبه‌نظامیان کرد سوریه دانسته است.

استانبول نیز این مدت صحنه چندین حمله بوده که در یک مورد آن فرد مهاجم با منفجر کردن خود در مرکز توریستی این شهر ۱۰ نفر را به قتل رساند.

مسئولیت برخی از این انفجارها و حملات را گروه موسوم به «حکومت اسلامی» برعهده گرفته است. اما هنوز مشخص نیست که حمله امروز را کدام گروه سازماندهی کرده است.

XS
SM
MD
LG