لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۷

پنجمین پیروزی متوالی تیم ملی والیبال ایران


تیم ملی والیبال ایران در نهمین مسابقه‌اش از لیگ جهانی ۲۰۱۵ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران مقابل لهستان به میدان رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد.

ایران در این مسابقه در ست‌های اول، چهارم و پنجم به برتری دست یافت اما گیم دوم و سوم را واگذار کرد تا به جای سه امتیاز کامل، دو امتیاز بگیرد و یک امتیاز هم نصیب لهستان شود.

ایران با این پیروزی ۱۵ امتیازی شد. لهستان ۱۷ امتیازی است و همچنان در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته. آمریکا پس از برتری در برابر روسیه، با ۲۰ امتیاز در صدر جدول گروه ب ایستاده.

اسلوبودان کواچ تیمش را با ترکیب سعید معروف، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی‌پور و شهرام محمودی به زمین فرستاد.

در طرف مقابل کوبیاک و یاکوب یاروژ شبی خیره کننده را سپری کردند و همانطور که سرمربی لهستان در نشست خبری قبل از بازی تاکید کرده بود، اجازه ندادند جای خالی بارتوژ کورک برترین بازیکن لیگ جهانی امسال احساس شود. کورک به خاطر مصدومیت در این بازی نتوانست تیمش را همراهی کند.

ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران خاتمه پیدا کرد اما احساس ناراحتی شدید میرزاجانپور باعث شد از زمین خارج شود و جای خودش را به فرهاد قائمی بدهد.

در ست دوم لهستانی‌ها که با جو ورزشگاه آشنا شده و خودشان را با محیط مسابقه وفق داده بودند، بازی را با قدرت آغاز کردند و سرانجام نیز ۲۵-۲۳ برنده شدند.

در ست سوم، مجدداً لهستان پیش افتاد و بارها با موفقیت از دفاع روی تور ایران گذشت. دریافتهای ناقص در عقب زمین و سرویس‌های خطا هم مزید بر علت شد تا لهستان ۲۵-۲۱ به برتری برسد.

روند بازی و تسلط لهستانی‌ها به توپ و تور به گونه‌ای بود که به نظر می‌رسید نخستین شکست خانگی نصیب همبازیان سعید معروف خواهد شد.

اما نماینده آسیا با نمایشی خیره کننده در گیم چهارم، اختلاف را به قدری افزایش داد که آنتیگا پیش از پایان ست، شکست را پذیرفت و ستارگانش را بیرون کشید تا استراحت کنند برای گیم آخر. ست چهارم را ایران ۲۵ بر ۱۶ به سود خود رقم زد.

در ست پنجم هم درخشش مجتبی میرزاجانپور نقش چشمگیری در کسب پیروزی ایران ایفا کرد. این ست با حساب ۱۵-۱۱ ثبت شد تا ایران، یکی از زیباترین بازیهای لیگ جهانی ۲۰۱۵ را نصیب خود کند. در دیدار همزمان هم آمریکا ۳-۰ بر روسیه چیره شد.

شهرام محمودی با ۱۸ امتیاز به عنوان امتیازآوترین بازیکن در جدال ایران و لهستان شناخته شد. میلاد عبادی‌پور با ۱۲ امتیاز دومین بازیکن برتر ایران بود.

یاکوب یاروژ از لهستان ۱۶ امتیاز گرفت و میشائیل کوبیاک نیز ۱۳ امتیاز کسب کرد که برای برتری تیمشان کافی نبود.

کوبیاک در نشست مطبوعاتی بعد از بازی گفت: «حرف زیادی برای گفتن ندارم. ای کاش داور برای هر دو تیم خوب قضاوت می‌کرد. این داوری برای این سطح از بازی‌ها قابل قبول نیست.»

ستاره لهستانی‌ها با اشاره به حضور تماشاگران گفت: «بدون شک این جو شگفت‌انگیز است. بازی بسیار نزدیک بود و ایران در مسابقه حساسی پیروز شد.»

سعید معروف هم گفت: «به کاپیتان لهستان که ما را اذیت کرد و جور همه را کشید تبریک می‌گویم. از باخت ترس داشتیم و این باعث شد کارایی لازم را نداشته باشیم.»

کاپیتان تیم ملی ایران یادآور شد: «تماشاگران کمک کردند و در جایی که همه فکر می‌کردند بازی تمام شده به مسابقه برگشتیم. داور دوم می‌خواست به سود لهستان قضاوت کند. فکر می‌کنم داور اشتباه عمدی نداشت و اعتراض ما به موقع بود.»

ایران در بازی بعدی‌اش یکشنبه به مصاف لهستان خواهد رفت که در صورت کسب پیروزی می‌تواند بخش چشمگیری از دشواری‌های مسیر صعود را بپیماید. زیرا با وضعیتی که تیم روسیه به نمایش گذاشته، کسب هر شش امتیاز از این تیم در تهران، دور از دسترس پسران کواچ نیست.

XS
SM
MD
LG