لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۵

انفجار یک بالون در مصر به مرگ ۱۹ گردشگر خارجی انجامید


ماموران مصری، جسد یکی از کشته‌شدگان را از محل وقوع حادثه در شهرک الاقصر انتقال می‌دهند.
ماموران مصری، جسد یکی از کشته‌شدگان را از محل وقوع حادثه در شهرک الاقصر انتقال می‌دهند.
انفجار یک بالون گردشگری در نزدیکی شهرک باستانی الاقصر مصر در روز سه‌شنبه، هشت اسفند به کشته شدن دستکم ۱۹ مسافر آسیایی و اروپایی آن انجامید.

خبرگزاری رویترز به نقل از احمد عبود، یکی از مقامات گردشگری الاقصر نوشته است، این بالون در ارتفاع ۳۰۰ متری بر فراز این شهرک پرواز می‌کرد که بر اثر انفجار گاز سقوط کرد.

الاقصر یکی از جاذبه‌های گردشگری مصر است که به خاطر معابد فرعون‌ها و مکان‌های تاریخی بسیار مانند «دره پادشاهان» که در آن مقبره‌های پادشاهان مصر از جمله توتانخامن قرار دارد، شهرت یافته است.

عبود گفت، شخصی که هدایت بالون را برعهده داشت با بیرون پریدن از سبد بالون در حدود ۱۰ تا ۱۵ متری زمین نجات یافته و تحت درمان قرار گرفته است.

به گفته او، یکی از گردشگران خارجی مسافر این بالون نیز از حادثه نجات یافته است.

این در حالی است که مقامات درمانی الاقصر تعداد نجات‌یافتگان حادثه را سه نفر اعلام کرده‌اند که یک نفر خلبان بالون و دو نفر دیگر از گردشگران هستند.

رویترز می‌نویسد کشته‌شدگان این حادثه گردشگرانی از بریتانیا، ژاپن و هنگ‌کنگ بودند در حالی که تلاش برای شناسایی اجساد آنها ادامه دارد.

گفته می‌شود این بالون رهسپار کرانه غربی رود نیل بود که در نتیجه انفجار در لوله میان محفظه گاز و مشعل بالون سقوط کرد.

الاقصر پیش از این نیز در سال ۲۰۰۹ شاهد حادثه تصادف یک بالون با یک برج مخابراتی بود که آن حادثه به زخمی شدن ۱۶ گردشگر خارجی انجامید.

اما تا قبل از حادثه امروز، مرگ‌بارترین حادثه‌ای که به پرواز با بالون مربوط می‌شود به سال ۱۹۸۹ و کشور استرالیا بازمی‌گردد که در جریان آن دو بالون با یکدیگر تصادف کردند و این ماجرا ۱۳ کشته بر جای گذاشت.
XS
SM
MD
LG