لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۰

وزیر اطلاعات: رسیدگی به وقایع اوین وظیفه دستگاه قضایی است


محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران
محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران
در حالی که سخنگوی دولت ایران از ماموریت وزارت اطلاعات برای تحقیق درباره وقایع اخیر زندان اوین خبر داده بود، حال رئیس دستگاه امنیتی کشور می‌گوید که رسیدگی به این ماجرا بر عهده قوه قضاییه است.

گزارش خبرگزاری مهر در روز شنبه، ۲۷ اردیبهشت، بیان می‌کند که محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، در حاشیه جشنواره‌ای در حوزه ارتباطات با پرسشی درباره رخدادهای اخیر زندان اوین و تحقیقات وزارت اطلاعات در این باره مواجه شده که در پاسخ گفته است: «این وظیفه دستگاه قضایی است.»

آقای علوی در ادامه گفته است که «بالاخره کارهایی شده»، اما وارد جزئیات نشده است.

تنها سه روز قبل از این گزارش، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت ایران، تاکید کرده بود که وزارتخانه‌های اطلاعات و دادگستری مامور به تهیه گزارشی درباره درگیری‌های اخیر در زندان اوین شده‌اند که نتیجه آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

بند ۳۵۰ زندان اوین در آخرین روزهای فروردین‌ماه شاهد درگیری میان زندان‌بانان و زندانیان سیاسی بود که به جراحت برخی از این زندانیان انجامید.

زندانیان می‌گویند که زندان‌بانان با هجوم به این بند به ضرب و شتم آنها پرداخته‌اند و همین مسئله باعث شکایت آنها از مسئولان قضایی ایران شده است.

اما رئیس وقت سازمان زندان‌ها ماجرا را از اساس تکذیب کرده و گفته که هیچ درگیری صورت نگرفته است.

با این حال خانواده‌های این زندانیان سیاسی می‌گویند که در ملاقات با آنها نشانه‌های ضرب و شتم را بر صورت و بدن‌شان دیده‌اند.

از آن زمان سخنگوی دولت ایران یک بار از تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق درباره این رخداد سخن گفت و یک بار نیز به تازگی تاکید کرد که دولت منتظر گزارش وزارتخانه‌های اطلاعات و دادگستری است.

تشکیل کمیته تحقیق درباره درگیری‌های زندان اوین را پیش از این مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران، تکذیب کرده بود و اکنون نیز وزیر اطلاعات رسیدگی به این رخداد را وظیفه قوه قضاییه می‌داند.
XS
SM
MD
LG