لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۱

هزاران مسافر نوروزی در برف و سرما گرفتار شدند


موج جدید سرما و بارش برف در مناطق مختلف ایران، هزاران مسافر نوروزی را در جاده‌ها گرفتار کرده و در یک مورد نیز به ریزش کوه و مرگ دست‌کم دو نفر انجامیده‌است.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، روز دوشنبه، ۱۱ فروردین به نقل از مقامات «سازمان مدیریت بحران کشور» نوشت که برف و کولاک در ارتفاعات شمالی ایران، ریزش کوه در محور کرج–چالوس را به دنبال داشته و این رخداد به مرگ دست‌کم دو نفر انجامیده است درعین حال که سرنوشت دو مسافر دیگر نیز نامشخص است.

دمای استان‌های مختلف ایران از روز یکشنبه افت شدیدی را تجربه کرده که با کولاک و بارش شدید برف در ۹ استان اردبیل، چهار محال و بختیاری، آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، کردستان، زنجان، قم و مازندران همراه بوده است.

در این شرایط رسانه‌های داخلی از تلاش گروه‌های امداد برای نجات ده‌ها هزار مسافری خبر می‌دهند که برف آنها را غافلگیر کرده و در جاده‌ها گرفتار شده‌اند.

از جمله خبرگزاری مهر به نقل از رئیس جمعیت هلال احمر دماوند نوشت، نیروهای امداد در جاده هراز از بامداد دوشنبه توانسته‌اند سرنشینان ۱۰۰ خودرو را که در کولاک مانده بودند، نجات دهند.

گزارش دیگر ایسنا نیز از قول پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان می‌کند که امدادگران در مجموع به ۱۴ هزار مسافر امدادرسانی کرده‌اند و آنها را از برف و کولاک نجات داده‌اند.

به گفته آقای کولیوند، این وضعیت ۳۲ مصدوم بر جای گذاشته که ۸ نفر آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند، در عین حال که حدود هزار و ۶۰۰ مسافر نیز در مساجد و پایگاه‌های امداد و نجات اسکان داده شده‌اند.

در این حال سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده که موج دیگری از سرما و بارش برف و باران از روز چهارشنبه آغاز می‌شود و مناطق غرب، مرکز، شمال، شمال شرق، شرق و جنوب ایران را در برمی‌گیرد.

اطلاعیه این سازمان بیان می‌کند که استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ارتفاعات اصفهان بارش برف را شاهد خواهند بود و در استان‌های خوزستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، یزد، کرمان، بوشهر، تهران، البرز و قم نیز بارش باران پیش‌بینی می‌شود.
XS
SM
MD
LG