لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۳

کلمه: حکم زندان برای ارسال پیامک رفع حصر به نمایندگان مجلس


تازه‌ترین عکس از میرحسین موسوی، در بیمارستان
تازه‌ترین عکس از میرحسین موسوی، در بیمارستان
وب‌سایت کلمه روز سه‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت، نوشت که دو تن از فعالان جنبش سبز به اتهام ارسال پیامک به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و درخواست رفع حصر از رهبران این جنبش به حبس‌های تعزیری و تعلیقی محکوم شده‌اند.

این گزارش می‌گوید که محمد متاجی و مادر او، مهین الویری، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به ترتیب محکوم به یک سال و نیم حبس تعزیری و دو سال حبس تعلیقی شده‌اند.

کلمه می‌نویسد که «پی‌‌گیری برخی نمایندگان افراطی مجلس از جمله غلامعلی حداد عادل علت اصلی این حکم بوده است».

غلامعلی حدادعادل از نمایندگان محافظه‌کار مجلس ایران است که مواضع شدیدی علیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز و اعتراضات سال ۱۳۸۸، داشته است.

در این گزارش آمده است که آقای حداد عادل یکی از مخاطبان پیامک‌های محمد متاجی و درخواست او مبنی بر رفع حصر رهبران جنبش سبز بوده است.

آقای متاجی دی‌ماه گذشته به اتهام «تبلیغ علیه نظام و ایجاد مزاحمت تلفنی» بازداشت شد و به طوری که کلمه می‌نویسد، مدت یک ماه در بند ۳۵۰ اوین بازداشت موقت بود.

اتهام مادر او، مهین الویری نیز «اختفای ادله جرم» در این پرونده عنوان شده که به حکم دادگاه انقلاب مبنی بر دو سال حبس تعلیقی و سی میلیون ریال جزای نقدی انجامیده است.

وب‌سایت کلمه از مهین الویری به عنوان خواهر مرتضی الویری، شهردار سابق تهران و نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی، نام می‌برد.

مرتضی الویری نیز از جمله چهره‌های سیاسی نزدیک به اصلاح‌طلبان است که به دنبال اعتراضات سال ۱۳۸۸ بازداشت شد.

وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از حامیان مهدی کروبی بود و ریاست کمیته صیانت از آرای آقای کروبی را برعهده داشت.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی از زمستان ۱۳۸۹ در خانه خود زندانی شده‌اند و آن گونه که از سخنان مقامات جمهوری اسلامی برمی‌آید، این اقدام به دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای انجام شده است.
XS
SM
MD
LG