لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۳

شناسایی یک مورد قطعی و دو مورد مشکوک ابتلا به «کرونا» در کرمان


با گذشت یک هفته از مرگ یک تن در استان کرمان به دلیل ابتلا به بیماری «کرونا» وزارت بهداشت ایران از شناسایی یک مورد قطعی و دو مورد مشکوک ابتلا به «کرونا» در این استان خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، روز سه شنبه با تایید شناسایی سه مورد مشکوک به ویروس کرونا در استان کرمان گفته که از سه مورد مشکوک به کرونا یک مورد ابتلا به این بیماری قطعی است و دو مورد دیگر آزمایشاتشان در حال بررسی است.

او با بیان این که حال عمومی این افراد خوب است، افزود: این سه تن با فردی که هفته گذشته بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده بود، در تماس بودند که نخستین مورد پرستار ICU و دو مورد دیگر یک نفر پزشک معالج و نفر سوم داماد فرد فوت شده است.

بنا بر گزارش‌ها منشاء بیماری کرونا عربستان سعودی است. این ویروس بر اثر تماس انسان با شتر انتقال پیدا کرده و زائران و مسافران مکه و مدینه برای نخستین بار آن را به دیگر کشورها به ویژه کشورهای منطقه خاورمیانه انتقال داده‌اند.

آقای گویا با اشاره به اینکه این بیماری می تواند از فرد بیمار در برخی موارد سبب انتقال به دیگران به ویژه کادر درمانی شود، گفته که این موارد بیشتر هنگامی رخ می دهد که هنوز ابتلا به بیماری قطعی نبوده و کادر درمانی نکات حفاظت از خود را رعایت نمی کنند.

دکتر گویا تاکید کرد: در موارد خفیف بیماری توصیه می شود بیمار در منزل تحت مراقبت قرار گیرد و وظیفه مراقبت از بیمار در منزل فقط بر عهده یک فرد باشد و سایر افراد خانواده به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری باید از شخص بیمار دور باشند.

بر اساس اعلام وزرات بهداشت ایران، این ویروس می ‌تواند با علائم خفیف تنفسی و اسهال آغاز شود و تا علائم شدید تنفسی ادامه پیدا کند.

در صورت مراجعه نکردن به موقع و یا ابتلا به بیماری‌هایی قلبی، ریوی، دیابت و فشارخون، کرونا می‌تواند جان بیمار را بگیرد.
XS
SM
MD
LG