لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۰

فوتبال و آتش در اهواز؛ شکستن سر، شیشه‌ و صندلی‌ها


فولاد خوزستان و استقلال در حالی به مصاف هم رفتند که تقابل آنها در جام حذفی با برتری ۳ بر صفر استقلال به پایان رسیده بود
فولاد خوزستان و استقلال در حالی به مصاف هم رفتند که تقابل آنها در جام حذفی با برتری ۳ بر صفر استقلال به پایان رسیده بود

در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال تهران و خوزستان موقعیت خود را در صدر جدول حفظ کردند. دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب آهن هم در تعقیب آبی‌پوشان هستند.

فولاد خوزستان و استقلال در حالی به مصاف هم رفتند که تقابل آنها در جام حذفی با برتری ۳ بر صفر استقلال به پایان رسیده بود. تیم صدرنشین لیگ برتر این بار در خانه حریف توانست فولاد را شکست دهد.

در دقیقه ۵۶ جابر انصاری گل نخست استقلال را زد. این چهارمین گل انصاری در چهار بازی متوالی تیمش بود. بازیکن فصل قبل گسترش تبریز، در بازی با سپاهان و پرسپولیس در لیگ برتر گل زده. او مقابل فولاد، هم در جام حذفی و هم در لیگ موفق به گلزنی شده.

در ادامه بازی، میزبان تلاش فراوانی بروز داد تا به گل مساوی برسد اما فرصت‌هایش را از دست داد. در طرف مقابل فرشید اسماعیلی از فاصله ۳۰ متری توپ را به تیر دروازه فولاد زد.

در اوج فشار شاگردان اسکوچیچ، پرو پجیچ مهاجم تازه وارد استقلال توانست گل دوم را بزند. استقلال با این پیروزی با ۲۵ امتیاز صدرنشینی را از همنام خوزستانی پس گرفت.

احمد صالحی قضاوت این دیدار را بر عهده داشت و در نیمه دوم شرایط سختی را سپری کرد. او سرمربی معترض فولاد را از زمین اخراج کرد. اسکوچیچ معتقد بود روزبه چشمی پیش از ارسال پاس گل دوم، روی ساسان انصاری مرتکب خطا شده.

پیش از پایان بازی، تماشاگران معترض فولاد، صندلی‌ها را می‌شکستند و به پایین می‌انداختند، تصاویری که صداوسیما هم سانسور نکرد و گزارشگر بازی نیز به شرح ماجرا پرداخت.

هواداران سنگ‌هایی را به سمت شیشه چایگاه پرتاب کردند که شکسته شدن کامل درب شیشه‌ای و لغو کنفرانس خبری را در پی داشت.

فردی با عنوان «مدیر امنیت باشگاه فولاد» به خبرنگاران گفت: «شاید بازیکنان تا دو ساعت دیگر از رختکن خارج نشوند و بهتر است شما هم ورزشگاه را ترک کنید تا شرایط عادی شود.»

خبرگزاری فارس در گزارش بازی با تیتر «ورزشگاه را به آتش کشیدند» نوشته است: «تمامی صندلی‌های روبروی جایگاه را شکستند و در ورزشگاه، آتشی هم برافروختند.»

به نوشته این خبرگزاری، «جو ورزشگاه غدیر اهواز اصلاً مناسب نبود و بارها نارنجک‌های دستی به داخل زمین پرتاب شد. بین دو نیمه هر تماشاگری که اراده می‌کرد می‌توانست وارد زمین شود.»

مسئولین، خبرنگاران را از قسمت مخصوص مصاحبه بیرون کردند و بازیکنان استقلال نیز با دویدن، از درپشتی ورزشگاه سوار اتوبوس شدند، طرحی که مفید واقع نشد! خبرگزاری ایسنا گزارش داده هواداران منتسب به فولاد، به اتوبوس باشگاه استقلال حمله کرده و شیشه‌اش را شکستند.

سایت ورزش سه هم در گزارشی با عنوان «سالن کنفرانس غدیر خونین شد»، می‌نویسد: «تماشاگران فولاد به شدت عصبانی بودند و حتی سر یک مامور نیروی انتظامی را هم شکستند. فدراسیون فوتبال هنوز واکنشی به ماجراهای این بازی نشان نداده است.»

در دیگر بازی‌های برگزار شده، تراکتورسازی در تبریز مقابل سیاه جامگان مشهد با تساوی بدون گل متوقف شد. همین نتیجه در بازی صبا قم و ذوب آهن تکرار شد.

سایپا با برتری مقابل ملوان به رده پنجم صعود کرد. سپاهان پس از شش هفته ناکامی در کسب پیروزی توانست با سرمربی جدیدش ایگور استیماچ، نفت تهران را از پیش رو بردارد. روز پنجشنبه هم استقلال خوزستان بر گسترش تبریز غلبه کرد و حالا در رده دوم است.

آخرین بازی هفته دوازدهم، شنبه بین پرسپولیس و استقلال اهواز در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، هرایر مگویان، حنیف عمران زاده، یعقوب کریمی، سجاد شهباززاده، جابر انصاری، محمدرضا خرسندنیا (پروپیچ)، میلاد فخرالدینی، روزبه چشمی، بهنام برزای (فرشید اسماعیلی) و آرش برهانی (محسن کریمی) بازی کردند.

XS
SM
MD
LG