لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۲

احمدی نژاد: ظاهرا همه آزادند عليه دولت های نهم و دهم دروغ بگويند


محمدرضا رحيمی معاون اول محمود احمدی نژاد در دولت دهم اکنون به اتهام دست داشتن در فساد در زندان بسر می برد.
محمدرضا رحيمی معاون اول محمود احمدی نژاد در دولت دهم اکنون به اتهام دست داشتن در فساد در زندان بسر می برد.

محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری سابق ايران، از آنچه که «حرف های دروغ و بی پايه» عليه دولت نهم و دهم خوانده، انتقاد کرده است.وی گفته است، به نظر می رسد «همه آزادند» عليه او همکارانش در دولت های نهم و دهم «دروغ» بگويند.

به گزارش روز شنبه ۱۳ تيرماه خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، رييس جمهوری سابق ايران در مراسم افطاری با شماری از مسئولان دولت‌های نهم و دهم گفته است:«متاسفانه در رسانه ها ، حرف های دروغ و بی پايه و اساس در رابطه با ما زياد می زنند . ظاهرا فعلا “رفع القلم” است. ظاهرا همه آزادند که هرچه می خواهند از دروغ و تهمت و افترا عليه دولت های نهم و دهم و اينجانب و دوستانم بگويند، بنويسند و منتشر کنند.»

محمود احمدی نژاد اضافه کرده است:«خبرهای جعلی را در بولتن ها، سايت ها و روزنامه ها منتشر می کنند و حتی به داستان سرايی می پردازند. يکی از دوستان امروز متن مفصلی را از يک روزنامه نقل کرد که از صفر تا صد آن کاملا ساختگی بود . ابتدا خبرهای دروغ را منتشر می کنند و سپس برپايه القائات سوء، درباره آنها به داستان سرايی می پردازند. »

وی همچنين گفته است:«اين وضعيت خيلی بدی است که برای مواجهه با آن و پاسخ به دروغ‌پردازيها، نياز به استخدام دهها کارمند است تا تمام اين رسانه‌ها را رصد کرده و هر روز مطالب آنها را تکذيب نمايند و آنها هم حتی تکذيبيه ها را منتشر نکنند! و البته ما هزينه انجام اين کار را نداريم.»

محمود احمدی نژاد که در انتخابات سال ۱۳۸۴ با وعده مبارزه با فساد توانست بر رقيب خود پيروز شود وعده داده بود که وزارت نفت را از چنگ «مافيای خانوادگی» خارج می کند و نفت را بر «سفره» مردم خواهد آورد.

اکنون پس از هشت سال رياست جمهوری محمود احمدی نژاد، مقام های دولت حسن روحانی اطلاعات تازه ای در خصوص فساد در دولت های نهم و دهم ارائه می کنند.

محمدرضا رحيمی معاون اول محمود احمدی نژاد در دولت دهم اکنون به اتهام دست داشتن در فساد در زندان بسر می برد.

بابک زنجانی نیز که در دوران رياست جمهوری محمود احمدی نژاد اقدام به فروش نفت ايران کرده بود، نيز اکنون در زندان بسر می برد. بيژن زنگنه، وزير نفت ايران، پيشتر با اشاره به «بی سابقه بودن بازنگرداندن پول محموله های نفتی فرخته شده از زمان جنگ تا سال »۱۳۸۹ گفته بود: «کاری که بابک زنجانی انجام داد از نوادر روزگار و اساس آن هم دور زدن قوانين، و تصميم های فردی است».

در همين حال وزير نفت ايران از «مفقود شدن» يک دکل نفتی خريداری شده توسط شرکت تاسيسات دريايی در دولت محمود احمدی نژاد خبر داده است.

«هيچ برنامه ای برای فعاليت‌های انتخاباتی نداريم»

محمود احمدی نژاد همچنين در اين مراسم با اشاره به اين که « به کار سياسی معمول نه علاقه و نه انگيزه‌ای داريم،» گفته است: جلساتی که در اينجا برگزار می‌شود، همانطور که گفتم در زمينه بازخوانی خط امام، مبانی انقلاب، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است. مطلق راجع به مسائل ديگر اينجا بحثی نيست. البته شما من را می شناسيد.

رييس دولت نهم و دهم اضافه کرده است: اگر تصميم يا تکليفی داشتم که کاری را انجام دهم، در آن صورت خودم صراحتاً به ملت اعلام می‌کردم. بنده با سياسی کاری‌هايی که معمولاً در گروه‌های سياسی مطرح است ميانه‌ای ندارم، اما تشخيص بنده و جمعی از دوستانمان اين است که مهم‌ترين کار برای ما الان بازخوانی خط امام است.

رسانه های ایران طی ماه های اخیر گزارشی ها در خصوص نشست های هفتگی با محمود احمدی نژاد با تعدادی از اعضای دولت نهم و دهم، نزديکان و استانداران وی در دفتر ولنجک احمدی‌نژاد خبر داده اند.

در همین حال، شماری از وزرای پيشين محمود احمدی‌نژاد اخيرا حزب جديدی را با عنوان «جبهه يکتا» راه‌اندازی کردند.

گزارش ها حاکی است که این حزب از ۱۷ عضو دولت دهم تشکیل شده و ریاست آن با مصطفی محمد نجار وزیر کشور دولت محمود احمدی‌نژاد است.

XS
SM
MD
LG