لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۹

سپاه استان فارس فردی را به اتهام «ترویج ساپورت» بازداشت کرد


نمایش تصاویری در مجلس شورای اسلامی از دختران و زنانی که جوراب شلواری‌ موسوم به ساپورت به تن می‌کنند.
نمایش تصاویری در مجلس شورای اسلامی از دختران و زنانی که جوراب شلواری‌ موسوم به ساپورت به تن می‌کنند.

اداره اطلاعات سپاه استان فارس مدیر یکی از برندهای لباس در ایران را به اتهام ترویج «ساپورت» بازداشت کرد.

سایت محلی «شیرازه» روز پنجشنبه ۲۷ اسفندماه گزارش کرده که این فرد «عامل فساد و مروج ساپورت و لباس‌های بدن‌نما» بوده و مدیر یکی از برندهای معروف لباس در ایران است.

آن‌طور که این سایت نوشته این فرد که هویت فاش نشده با فعالیت‌های خود «زمینه فساد بسیاری را فراهم کرده بود» و به همین علت در ‌‌‌نهایت از سوی ماموران اطلاعات سپاه استان فارس بازداشت شد.

این فرد متهم شده که با عرضه «ساپورت» و «لباس‌های بدن‌نما» دختران را در شبکه‌های اجتماعی «فریب» می‌داده است.

فعالیت‌های مربوط به لباس و مدلینگ در فضا‌های مجازی داخل ایران به شدت از سوی پلیس٬ سپاه پاسداران و قوه قضائیه کنترل می‌شود.

از زمان گسترش فعالیت شبکه‌های اجتماعی در ایران و افزایش حضور مردم در گروه‌ها و کانال‌های ارتباطی٬ آمار بازداشت‌های فعالان و اعضای این گروه‌ها به دلایل مختلف نیز افزایش یافته است.

فعالان سیاسی٬ مدنی٬ فرهنگی٬ قومی٬ مذهبی و تبلیغاتی از جمله افرادی هستند که در این سال‌ها به اتهام‌های مختلف از سوی این نهاد‌ها بازداشت شده‌اند.

در ایران حضور و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی فیلترشده ممنوع است٬ اما با این وجود میلیون‌ها نفر عضو این شبکه‌ها هستند و تبلیغات مختلف وسیعی در آن‌ها صورت می‌گیرد.

مقام‌های جمهوری اسلامی از اینترنت٬ شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های ماهواره‌ای به عنوان سه ابزار مهم «جنگ نرم» غرب علیه خود نام می‌برند.

آن‌ها می‌‌گویند غربی‌ها با این ابزار‌ها مشغول تولید محتوایی مخالف ارزش‌های اسلامی هستند و تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف سبک زندگی مردم ایران را تغییر دهند.

XS
SM
MD
LG