لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۴

دهمین شکست پرسپولیس در لیگ برتر


هفته بيست و دوم ليگ برتر فوتبال ايران با صدرنشينی نفت تهران به پايان رسيد. در حساس‌ترين بازی هفته، تراکتورسازی تبريز با غلبه بر پرسپوليس به رده دوم جدول صعود کرد و نفت هم با پيروزی مقابل گسترش در صدر قرار گرفت.

پرسپوليس که در ليگ قهرمانان آسيا نتايج خوبی کسب کرده، در ليگ برتر متحمل دهمين شکست شد. بين ۱۶ تيم حاضر در ليگ، فقط باشگاه راه آهن در رده آخر است که بيش از پرسپوليس بازيهايش را واگذار کرده.

تراکتورسازی در خانه توانست با گل شاهين ثاقبی در دقيقه ۶۲ بر مهمان خود غلبه کند. پرسپوليس با ترکيب سوشا مکانی، بابک حاتمی، محسن بنگر، مايکل اومانا، مهدی جعفرپور، فرناندو گابريل، محمد نوری، مهرداد کفشگری، تادئو، اميد عاليشاه و پيام صادقيان به ميدان رفت.

تراکتور هم با حامد لک، احمد کامدار، آندو تيموريان، لوسيانو ادينيو، خالد شفيعی، سامان نريمان جهان، سعيد آقايی، فردين عابدينی، ميرهانی هاشمی، شاهين ثاقبی و فرشاد احمدزاده توانست پيروزی دور رفت را تکرار کند.

تونی اوليويرا سرمربی تراکتورسازی درباره اظهارات حميد درخشان مبنی بر خستگی پرسپوليسی‌ها به خاطر ليگ قهرمانان آسيا گفت: «اگر آنها سه‌شنبه با بنيادکار ازبکستان بازی کردند ما چهارشنبه به مصاف الاهلی رفتيم. پس يک روز بيشتر از ما استراحت کردند.»

ديدار نفت تهران و گسترش تبريز در ورزشگاه تختی با برتری ۲ بر يک نفت به پايان رسيد. گسترش با گل لئوناردو پيمنتا از روی نقطه پنالتی در نيمه اول به برتری رسيد. علی قربانی و امير ارسلان مطهری در نيمه دوم توانستند نتيجه را به سود تيم خود تغيير دهند تا شاگردان منصوريان مجدداً به صدر جدول بروند.

عليرضا منصوريان پس از پيروزی تيمش با کنايه نسبت به عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه گفت: «فکر کنم تعداد خبرنگارانی که در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شدند به مراتب بيشتر از تعداد تماشاگران بود! از شما تشکر می‌کنم که در اين بازی بدون تماشاگر در ورزشگاه حاضر شديد.»

ديدار تيم‌های فولاد خوزستان و پيکان تهران هم در پايان ۹۰ دقيقه با تساوی بدون گل به پايان رسيد تا فولاد با ادامه روند نتايج ضعيف، در رده پنجم بماند.

XS
SM
MD
LG