لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۴

حماس ۱۸ تن را به اتهام جاسوسی برای اسرائيل اعدام کرد


گزارش ها حاکی است که گروه حماس روز جمعه ۳۱ مردادماه در غزه ۱۸ تن را به اتهام جاسوسی برای اسراييل اعدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری رويترز، هفت نفر از اين محکومان به اعدام، در حالی که صورت هايشان پوشيده و دست هايشان به پشت بسته شده بود روز جمعه در مقابل مسجدی در يکی از ميدان های شهر غزه و در انظار عمومی به ضرب گلوله افراد مسلحی ماسک برچهره داشتند، اعدام شده اند.

وب سايت «المجد» وابسته به حماس در همين زمينه اعلام کرده است، ۱۱ تن ديگر در يک مقر پليس در بيرون از غزه اعدام شده اند.

اين وب سايت تصريح کرده است: مقاومت (گروه های مسلح فلسطينی) عمليات خود را برای هدف قرار دادن کسانی که با اشغالگران (اسرائيل) همکاری می کنند، آغاز کرده است.

طبق اين گزارش در متنی با امضای «مقاومت فلسطین» که بر روی ديوار بالای اجساد اين اعدام شدگان قرار داشت، آمده است: آنها اطلاعاتی در خصوص محل استقرار مبارزان،‌ تونل ها، مهمات و تجهيزات مقاومت در اختيار اشغالگران قرار دادند که در نيتجه شماری از جنگجويان و مردم به دست اشغالگران کشته شدند. در نتيجه عدالت انقلابی درباره آنها اجرا شد.

در حالی اين افراد در غزه اعدام شده اند که روز پنجشنبه شاخه نظامی گروه حماس از مرگ سه فرمانده ارشد خود در جنوب غزه در يک حمله هوايی ارتش اسرائيل خبر داد.

کتائب عزالدين قسام، شاخه نظامی گروه حماس، روز پنج‌شنبه نام اين سه فرمانده خود را رائد العطار، محمد ابوشماله، و محمد برحوم اعلام کرد.

در ۴۵ روزی که از آغاز درگيری‌ها ميان اسرائيل و گروه حماس در نوار غزه می‌گذرد، تاکنون دست‌کم دو هزار و ۵۸ فلسطينی و ۶۷ نفر نيز از طرف اسرائيل قربانی شده‌اند.

XS
SM
MD
LG