لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۵

برتری ايران در حضور بيش از ۷۰ هزار مهاجر افغانستانی


تيم ملی فوتبال اميد ايران با برتری ۶-۰ مقابل افغانستان، سومين پيروزی پياپی در مرحله نخست مسابقات مقدماتی المپيک ۲۰۱۶ را کسب کرد.

اين بازی در ورزشگاه آزادی انجام شد اما برای نخستين بار در تاريخ فوتبال ايران، تيم حريف ايران بود که ورزشگاه را به طور کامل در اختيار داشت. در استقبالی چشمگير از سوی تماشاگران افغانستان، بيش از ۷۰ هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمدند و در طول مسابقه از تيم خود حمايت کردند.

ورزشگاهی که مدتهاست پر نشده، نه در ديدارهای پرسپوليس، نه مسابقات استقلال و نه حتی رقابتهای تيم ملی. اما يک بازی از رده سنی اميد، پای افزون بر ۷۰ هزار مهاجر افغانستانی مقيم ايران را به اين ورزشگاه باز کرد.

طبقه دوم به طور کامل و بيش از نيمی از طبقه اول در اختيار آنها بود. تعداد تماشاگران ايرانی نيز به نوشته خبرگزاريها به سيصد نفر نمی‌رسيد.

محمدرضا اخباری، محمدحسين مرادمند، روزبه چشمی، عليرضا جهانبخش (۶۲- بهنام برزای)، شاهين ثاقبی، احمد نوراللهی (۴۶-عليرضا نقی‌زاده)، ميلاد کمندانی، حسين فاضلی، ميلاد محمدی، علی عبدالله‌زاده (۵۹- احسان پهلوان) و سردار آزمون بازيکنانی بودند که محمد خاکپور به ميدان فرستاد.

برای تيم اميد افغانستان هم حميد حاجی عبدالله، نويد نادم، سيد محمد، صميم کوهستانی، محمد انور، پرويز کاظمی، محمد معروف، فريد حکيمی، روح‌الله اقبال‌زاده، صفی‌الله عزيزی(عبدالرئوف) و مسعود عبدالسعيد (عبدالمنان) بازی کردند. هدايت اين تيم به عهده حسين صالح از ايران است.

گل اول ايران با پاس عمقی شاهين ثاقبی و ضربه سردار آزمون به ثمر رسيد. گل دوم را محمدحسين مرادمند با ضربه سر زد. لحظاتی بعد ميلاد کمندانی با بغل پا اختلاف را افزايش داد.

در واپسين لحظات نيمه نخست، عليرضا جهانبخش کاپيتان ايران از حريف خطا گرفت و خودش ضربه ايستگاهی را با شوت دقيق و زيبا به تور رساند.

در نيمه دوم سانتر عليرضا جهانبخش را روزبه چشمی با ضربه سر وارد دروازه افغانستان کرد. گل ششم را هم سردار آزمون به ثمر رساند تا در صدر جدول گلزنان اين دوره از مسابقات قرار بگيرد.

تيم ملی المپيک ايران که تاکنون نپال، فلسطين و افغانستان را شکست داده، در حال حاضر با ۹ امتياز، ۱۴ گل زده و بدون گل خورده در صدر قرار دارد و عربستان با ۷ امتياز در رده دوم است.

آخرين بازی ايران در اين مرحله مقابل عربستان برگزار خواهد شد. اين تيم که در بازی قبلی و در ورزشگاه دستگردی مقابل افغانستان به تساوی ۰-۰ رسيده بود، موفق شد نپال را با ۶ گل مغلوب کند.

XS
SM
MD
LG