لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۷

پیروزی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام جهانی ۲۰۱۵


جام جهانی ۲۰۱۵ فوتبال ساحلی به ميزبانی پرتغال آغاز شد و تيم ملی ايران در نخستين ديدار خود به برتری دست يافت.

ايران در ورزشگاه پرايا دابايا به مصاف اسپانيا رفت و با نتيجه ۶ بر ۵ مقابل نايب قهرمان دوره قبل مسابقات به پيروزی دست يافت.

فريد بلوک‌باشی و محمد مختاری هرکدام ۲ گل برای ايران به ثمر رساندند. مسلم مسيگر و محمد احمدزاده هم زنندگان دو گل بعدی بودند.

ايران در دومين ديدارش روز يکشنبه ۲۱ تير به مصاف برزيل خواهد رفت و در بازی آخر مرحله مقدماتی از گروه سوم، روز سه شنبه مقابل مکزيک به ميدان می‌رود. هدايت اين تيم بر عهده مارکو اوکتاويو از برزيل است.

علی نادری کاپيتان تيم ملی در اين باره گفت: «گروه سختی داريم. البته با برزيل بارها بازی کرده‌ايم و يک بار هم آنها را در جام بين قاره‌ای برديم. هميشه بازيهای ما با برزيل سخت می‌شود اما سرمربی برزيلی ما راه مقابله با اين تيم را به خوبی می‌داند. مکزيک هم قهرمان آمريکای شمالی است و بازی با اين تيم راحت نيست، اسپانيا اما راحت‌تر از مکزيک و برزيل به نظر می‌رسد.»

نادری در مصاحبه با سايت رسمی برنامه ۹۰ يادآور شد: «تيم ملی ساحلی از روزی که تشکيل شد، کمترين توجه را ديده اما موفق‌ترين تيم در فدراسيون فوتبال بوده. هميشه روی سکو رفته و مدال گرفته‌ايم. عادت داريم که بيشترين مشکلات را ببينيم اما نتيجه هم بگيريم.»

در گروه A پرتغال، ژاپن، آرژانتين و سنگال حضور دارند. پرتغال ۴-۲ نماينده آسيا را شکست داده و آرژانتين هم ۴-۳ نماينده آفريقا را از پيش رو برداشته.

گروه B با حضور سوئيس، عمان، ايتاليا و کاستاريکا تشکيل شده. ايتاليا توانست شش بر يک کاستاريکا را مغلوب کند، سوئيس هم ۵ بر ۲ ديگر نماينده آسيا را مغلوب کرد تا ايران، تنها تيم آسيايی پيروز در دور نخست لقب بگيرد. نوئل اوت از سوئيس با سه گلی که زد، فعلاً در صدر جدول گلزنان ايستاده.

در گروه آخر روسيه، تاهيتی، پاراگوئه و ماداگاسکار به مصاف هم خواهند رفت.

علی کفاشيان پيش از اعزام اين تيم به پرتغال، جلسه‌ای با حضور پريا شهرياری رييس دپارتمان فوتبال ساحلی، عباس هاشم‌پور مربی تيم ملی، همچنين علی نادری، مهران مرشدی‌زاده، اميرحسين اکبری، مصطفی کيانی و علی مرادی به نمايندگی از بازيکنان برگزار کرد.

رييس فدراسيون فوتبال ايران با برشمردن موفقيت‌های تيم فوتبال ساحلی گفت: «عليرغم همه افتخارات نتوانسته‌ايم حق و حقوق شما را به درستی بپردازيم. مشکلات زيادی باعث ايجاد چنين شرايطی شده اما وضعيت بهتر خواهد شد. قول می‌دهم تمامی معوقات، پاداش‌های گذشته و نتايج خوب اين دوره را جبران کنيم.»

XS
SM
MD
LG