لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۸

ایران برای پنجمین بار قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شد


تیم ملی کشتی فرنگی ایران
تیم ملی کشتی فرنگی ایران

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در دیدار فینال سی و چهارمین دوره جام جهانی سال ۲۰۱۶ با نتیجه هشت بر صفر روسیه را شکست داد و به پنجمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها دست یافت.

فینال جام جهانی کشتی فرنگی بین ایران و روسیه روز جمعه در سالن دستغیب شیراز برگزار شد.

سامان عبدولی دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا در نخستین دیدار فینال در وزن ۵۹ کیلوگرم برابر سرگئی امیلین از روسیه به پیروزی دو بر یک دست یافت.

امید نوروزی دارنده مدال طلای جهان و المپیک دروزن ۶۶ کیلوگرم تیم دربرابر زائور کابالویف به پیروزی رسید. در وزن ۷۱ کیلوگرم افشین بیابانگرد دارنده مدال برنز جهان برابر ابوزید مانتسیگو، در وزن ۷۵ کیلوگرم سعید عبد ولی ، در ۸۰ کیلوگرم رامین طاهری دارنده مدال برنز جوانان جهان برابر رمضان آباچاریف، در ۸۵ کیلوگرم حبیب الله اخلاقی دارنده دو مدال برنز قهرمانی جهان و طلای بازی‌های آسیایی در برابر سوسروکو کودزوکوف و قاسم رضایی دارنده مدال طلای المپیک و نقره جهان در مبارزه وزن ۹۸ کیلوگرم برابر کانتمیر ماگومدوف به پیروزی رسیدند.

به گزارش ایرنا، تیم ملی کشتی فرنگی روسیه برای این دور از مسابقات همانند سایر تیم‌های دیگر هیچیک از ملی پوشان اصلی خود را به ایران نفرستاده بود. طبق این گزارش تیم اصلی روس‌ها هم اینک مشغول آماده سازی خود برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو است.

در این دوره از مسابقات تیم ترکیه با پیروزی مقابل قزاقستان به مقام سوم رسیدو تیم‌های بلاروس، جمهوری آذربایجان، اوکراین و آلمان نیز به ترتیب مقام‌های پنجم تا هشتم را کسب کردند.

جام جهانی کشتی فرنگی سال ۲۰۱۶ با حضور هشت تیم برتر جهان روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه در سالندستغیب شهر شیراز برگزار شد.

ایران پیشتردر سال‌های۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲، و ۲۰۱۴قهرمان این رقابت‌ها شده بود.

XS
SM
MD
LG