لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۷

افخم: سخنان ايران‌هراسانه نتانياهو بخشی از تبليغات انتخاباتی بود


ساعاتی پس از سخنرانی بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل در کنگره آمريکا، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران اظهارات آقای نتانياهو را «ايران‌هراسانه، يک نمايش پرفريب و بخشی از تبليغات انتخاباتی تندروها در تل آويو» خواند.

آقای نتانياهو در آغاز سخنرانی روز سه شنبه سوم مارس(۱۲ اسفندماه) خود در کنگره آمريکا تصريح کرده بود که توافق هسته ای با جمهوری اسلامی مانع دست يابی ايران به بمب اتمی نخواهد شد، بلکه زمينه دستيابی به چنين هدفی را فراهم می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، سخنرانی آقای نتانياهو را نشانه «ضعف و انزوای مفرط» گروههای به گفته او« راديکال» حتی ميان «طرفداران اسرائيل و تلاش آنها برای تحميل دستور کارهای افراطی و غيرمنطقی» بر سياست بين الملل خواند.

وی اضافه کرد: «ترديدی باقی نمانده است که افکار عمومی جهان ارزش و جايگاهی برای يک رژيم کودک‌کش قائل نيستند.»

باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، نیز روز سه شنبه در نخستين واکنش به اظهارات نخست وزير اسرائيل در کنگره، گفته است که آقای نتانياهو در سخنرانی اش هيچ راه مناسب و عملی برای حل مناقشه هسته ای ايران ارائه نکرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ايران سخنان نخست وزير اسرائيل درباره برنامه اتمی ايران را نيز «دروغ‌پردازی‌های مداوم تکراری و کسالت‌آور» خواند.

وی اضافه کرد:« با استمرار مذاکرات و اراده جدی ايران برای رفع اين بحران ساختگی، سياست ايران هراسی دچار مشکلات اساسی شده و بانيان اين تبليغات دروغ و طراحان اين بحران جعلی به دست و پا زدن افتاده‌اند.»

نخست وزير اسرائيل پيش از اين نيز بارها از توافق ايران با گروه ۱+۵ ابراز نگرانی کرده بود.
آقای نتانياهو ، روز دوشنبه ۱۱ اسفند، نيز در نطق خود در آيپک، بزرگترين لابی طرفدار اسرائيل در آمريکا، هشدار داده بود که توافق هسته ای با ايران موجوديت اسرائيل را به خطر خواهد انداخت.

گفت‌وگوهای هسته ای ايران و شش قدرت جهانی بايد تا روز ۳۱ مارس به توافق سياسی منجر شود و طرفين تا اواخر ماه ژوئن فرصت خواهند داشت تا زمينه تفاهم نهايی و جامع را فراهم کنند.

XS
SM
MD
LG