لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۴

انتقاد صادق لاریجانی از ناطق‌نوری: اپوزیسیون و مرتبط با سرمایه‌های مفسد


صادق لاریجانی (راست) و علی اکبر ناطق نوری،
صادق لاریجانی (راست) و علی اکبر ناطق نوری،

صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه ایران، سه شنبه هفتم تیرماه به اظهارات علی اکبر ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی ویژه رهبر ایران واکنش نشان داده و او را «اپوزیسیون» و مرتبط با «سرمایه‌ های مفسد» خوانده است.

به گزارش میزان، وابسته به قوه قضاییه، صادق لاریجانی در یک سخنرانی بدون نام بردن از علی اکبر ناطق نوری به اظهارات او در یکشنبه اشاره کرده و گفته است: «یک آقای بزرگواری استدال کرده که من در دفتر کارم بودم و یک فرد آمده و گفته من هیچ توقعی ندارم جز اینکه در دادگستری به پرونده من عادلانه رسیدگی شود؛ و این آقا گفته که چرا باید اینگونه باشد که تن مردم بلرزد؛ و من از بابت اینگونه استدال‌ها و ارزیابی‌ها واقعا متاسفم.»

رئیس قوه قضاییه ایران اضافه کرده است: «پس از گذشته ۳۷ سال کسانی که لسان انتقاد باز کرده‌اند، خودشان در این کشور مسئول بوده‌اند و حالا یک دفعه نقش عوض کرده‌اند و اپوزیسیون شده‌اند، برخی از این‌ها خودشان اشرافی‌گری را در کشور راه انداختند؛ اما یادشان رفته است، یک نگاه به خودشان و آقازاده‌ها و اطرافشان بیندازند و به سرمایه‌های مفسدی که با آنها روابطی دارند نگاه کنند. آن وقت مشخص می‌شود که مشکل از کجاست.»

علی اکبرناطق نوری شامگاه یک شنبه، ششم تیر، در مراسم سخنرانی در آرامگاه آیت‌الله خمینی به مناسبت شب بیست‌ویکم ماه رمضان گفته بود: «روزی یک نفر در دفتر بازرسی نزد من آمد و گفت من هیچ توقعی از شما ندارم و فقط می‌خوام که از دادگاه بخواهید به پرونده من عادلانه رسیدگی شود؛ چرا باید تن مردم این گونه بلرزد و مردم به این اجماع برسند که همه این‌ها خرابند؟»

وی اضافه کرده بود: «آیا دستگاه قضای ما اسلامی است؟» و «آیا در ادارات ما شان مردم حفظ می‌شود؟ چرا مردم باید امثال من را ببینند تا مشکلشان حل شود؟».

علی اکبرناطق نوری تصریح کرده بود: «در ٣٧ سال گذشته در بسیاری از مسائل سیر قهقرایی داشته‌ایم و با این وضعیت نمی‌توانیم ادعا کنیم که برای دیگران الگو هستیم».

این نخستین بار نیست که یکی از سران سه قوه جمهوری اسلامی از علی اکبر ناطق نوری انتقاد می‌کنند. پیش‌تر نیز محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری سابق ایران در مناظره تلویزیونی انتخابات سال ۱۳۸۸ گفته بود: «پسر آقای ناطق چه‌طوری میلیاردر شد؟ خود آقای ناطق چه‌طوری دارد زندگی می‌کند؟»

طی هفته های اخیر موضوع فیش های حقوق مدیران عمومی و دولتی در ایران به یک جنجال سیاسی بدل شده است.

XS
SM
MD
LG