لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۵

والیبال برزیل باز هم ایران را شکست داد


در ادامه رقابت‌های لیگ جهانی ۲۰۱۶ والیبال، تیم‌ ملی ایران برای دومین بار مغلوب برزیل شد.

ایران که در هفته نخست با نتیجه ۳-۰ به برزیل باخته بود، این بار توانست یک گیم از رقیب خود بگیرد اما سرانجام با حساب ۳-۱ شکست خورد.

بازی در بلگراد و با حضور کم تعداد تماشاگرانی که بیشترشان ایرانی بودند به انجام رسید. قضاوت مسابقه به عهده داورانی از آمریکا و ایتالیا بود.

ایران با ترکیب عادل غلامی، محمدجواد معنوی‌نژاد، سعید معروف، شهرام محمودی، مهدی مرندی و میلاد عبادی‌پور به میدان آمده بود.

برزیلی‌ها هم با سانتوز، رزنده، والاس، ساوتکمپ، لوکارلی و موریسیو، تیمی آماده و پرتوان بودند. آن‌ها توانست دست اول را با نتیجه ۲۵-۱۸ به سود خود رقم بزنند.

در دست اول بازی، حمزه زرینی و علیرضا بهبودی نیز به میدان آمدند اما تغییری در روند مسابقه ایجاد نشد. دریافت‌های نامناسب باعث می‌شد توپ به خوبی در اختیار پاسور قرار نگیرد.

دست دوم، بهترین نمایش ایران در این بازی بود و نتیجه مسابقه هم ۲۶-۲۴ به سود نماینده آسیا ثبت شد.مباشری جانشین عبادی‌پور شده بود تا دریافت‌های ایران نسبت به دست اول، بهتر شود.

در حالی که به نظر می‌رسید ایران به شرایط مطلوب خود بازگشته، در گیم سوم باز هم شاگردان لوزانو کم فروغ ظاهر شدند و بازی خوبشان تداوم نیافت.

این دست برای ایران فقط ۱۶ امتیاز در بر داشت و شهرام محمودی از بازی‌های خوبش فاصله چشمگیری داشت.

در امتیاز ۲۰-۱۵ لوزانو از بهبودی و میرزاجانپور به جای محمودی و معروف استفاده کرد اما در ادامه فقط یک امتیاز دیگر به اندوخته‌های ایران افزوده شد تا ضعیف‌ترین گیم از این دیدار در کارنامه تیم ایران درج شود.

برزیل که انگیزه فراوانی برای شکست شب قبل خود داشت، در دست چهارم هم قدرتمندانه ظاهر شد و اجازه نداد ایران از امتیاز ۱۷ فرا‌تر برود.

کار‌شناسان و مفسرین والیبال در صحبت‌هایشان بر پر فشار بودن مسابقات گزینشی المپیک و خستگی تیم ملی تاکید می‌کنند.

مشخص نیست اگر مشکل تیم ملی خستگی بوده و بازیکنان نیاز به استراحت داشتند، چرا تیمی متفاوت به رقابت‌ها اعزام نشده؟

ایران در آخرین بازی خود از هفته دوم، شنبه به مصاف صربستان می‌رود که میزبان دیدارهای این گروه است.برزیل هم با بلغارستان بازی دارد.

والاس دسوزابا کسب ۱۷ امتیاز، امتیاز آور‌ترین بازیکن دیدار ایران و برزیل بود. سیلوا ۱۶ امتیاز کسب کرد.

لوکارلی نیز با سرویس‌های خود ایران را دچار مشکل کرد. او موفق شد ۱۵ امتیاز بگیرد که چهار امتیازش از سرویس به دست آمد. در حالی که بازیکنان ایران در این مسابقه بیش از یک امتیاز سرویس کسب نکردند.

در تیم ملی ایران مانند دیدار با بلغارستان، محمدجواد معنوی‌نژاد بهترین نمایش را داشت و ۱۳ امتیاز به دست آورد.

XS
SM
MD
LG