لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۸

علی عزیزی، قربانی «کینه توزی» نیروهای امنیتی


یک عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیر کبیر می گوید: ادامه بازداشت علی عزیزی چیزی جز ادامه کینه برخی نهاد نیست.
یک عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیر کبیر می گوید: ادامه بازداشت علی عزیزی چیزی جز ادامه کینه برخی نهاد نیست.

انجمن اسلامی دانشجويان امير کبير با انتشار بيانيه ای به بازداشت علی عزيزی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت و عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه امير کبير اعتراض کرد.


در اين بيانيه با اشاره به گذشت ۶۰ روز از بازداشت علی عزيزی و اتمام بازجويی های وی، آمده است:« مسوولين دادگاه انقلاب از آزاد کردن اين فعال دانشجويی خودداری می کنند. تداوم بازداشت وی برای بيش از دو ماه به مثابه تمام اعمال غير قنونی است که در سال های اخير شاهد بوده ايم.»


انجمن اسلامی دانشگاه امير کبير همچنين خواستار آزادی بی قيد و شرط علی عزيزی با توجه به اتمام زمان بازداشت موقت و بازجويی های وی است و اعتراض خود را نسبت به برخوردهای به گفته اين دانشجويان قهر آميز حکومت با منتقدان به ويژه دانشجويان اعلام کرده است.


مجيد شيخ پور، از اعضای انجمن اسلامی دانشجويان امير کبير در گفت و گو با راديو فردا درباره آخرين وضعيت علی عزيزی، می گويد: «علی عزيزی حدود ۶۰ روز پيش توسط نيروهای امنيتی در منزلش بازداشت شد و با وجود مراجعات صورت گرفته هيچ خبری مبنی بر احتمال آزادی وی به والدين او داده نشده است.اين مساله نگرانی ها را از وضعيت علی عزيزی تشديد می کند.»


اين عضو انجمن اسلامی دانشگاه امير کبير در ادامه می گويد خانواده علی عزيزی موفق شده اند با او ديدار کنند و می افزايد:« در ديداری که خانواده علی عزيزی با او داشتند، وی گفته که بازجويی هايش به پايان رسيده و بنا بر قانون پس از پايان بازجويی ها و بسر آمدن بازداشت موقت وی بايد آزاد شود.»


مجيد شيخ پور در ادامه با اشاره به بيانيه انجمن اسلامی دانشجويان امير کبير مبنی بر نگرانی از وضعيت علی عزيزی می گويد:«علی عزيزی با توجه به اينکه در سال گذشته فعاليت های گسترده ای در زمينه حقوق بشر انجام داده است، اين نگرانی وجود دارد که ابن فشاری که بر او وارد می شود، با توجه به فعاليت های او، ماموران امنيتی بخواهند نوعی از وی انتقام گيری کنند. ».


  • «ادامه بازداشت غير قانونی مجيد توکلی، احسان منصوری و احمد قصابان، سه دانشجوی دانشگاه امير کبير نوعی کينه توزی برخی از مقامات و نهادهای خاص است برخی از مسوولان در تلاش هستند اين سه دانشجو را به بهانه های واهی در زندان نگهدارند.»
مجيد شيخ پور، عضو انجمن اسلامی دانشجويان امير کبير

او در ادامه می افزايد:« ادامه بازداشت علی عزيزی، چيزی جز «کينه توزی نيروهای امنيتی» نيست و ادامه بازداشت وی قانونی نيست. »


اين دانشجوی دانشگاه امير کبير در ادامه به وضعيت روحی و جسمی علی عزيزی اشاره می کند و می گويد:« در تماس های تلفنی و ديدارهايی که علی عزيزی با خانواده اش داشته است، از نگهداری وی به مدت ۴۵ روز در سلول انفرادی در آغاز بازداشت خبر داده است که در آن مدت وضعيت روحی مناسبی نداشته است.»


وی در ادامه می افزايد:« علی عزيزی اکنون وی به بند عمومی منتقل شده است، وضعيت روحی بهتری دارد اما در ديدار با خانواده اش، از بازداشت طولانی مدت خود ابراز نارضايتی کرده است. »


فعالان دانشجويی پيشتر از ضرب و شتم و شکنجه علی عزيزی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت و عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه امير کبير خبر داده بودند. خبرنامه امير کبير، سايت خبری انجمن اسلامی دانشجويان امير کبير نيز گزارش داده بود که دانشجويانی که يک ماه پيش از بند ۲۰۹ زندان اوين آزاد شده اند، آثار شکنجه و ضرب و شتم را در صورت و بدن علی عزيزی ديده اند.


ادامه بازداشت سه دانشجو


در بيانيه انجمن اسلامی دانشگاه امير کبير همچنين به بازداشت محسن غمين وعلی سالم از دانشجويان دانشگاه امير کبير و همچنين ادامه بازداشت غير قانونی مجيد توکلی، احسان منصوری و احمد قصابان، سه دانشجوی در بند دانشگاه امير کبير اشاره شده و اين بازداشت ها محکوم شده است.


مجيد شيخ پور، عضو انجمن اسلامی دانشجويان امير کبير با اشاره به اين سه دانشجو می گويد:« اين کار نوعی کينه توزی برخی از مقامات و نهادهای خاص است و دانشجويان دانشگاه امير کبير در اين بيانيه اعتراض خود را به آزاد نشدن اين سه دانشجو بيان کرده اند. خانواده های اين سه دانشجو وثيقه هايی برای آزادی آنها پرداخت کرده اند اما آنها همچنان در بند هستند.»


اين دانشجوی دانشگاه امير کبير در ادامه می گويد:« برخی از مسوولان در تلاش هستند اين سه دانشجو را به بهانه های واهی در زندان نگهدارند.»


احسان منصوری، احمد قصابان و مجيد توکلی ارديبهشت ماه سال جاری به اتهام دست داشتن در چاپ و انتشار نشريات دانشجويی که مقامات جمهوری اسلامی می گويند در آنها به مقدسات اسلام توهين شده است، بازداشت شدند. اين سه دانشجو می گويند هيچ ارتباطی با نشريات مذکور ندارند و لوگوی نشريات جعل شده است. به گفته خود اين سه دانشجو و خانواده های آنان، احسان منصوری، احمد قصابان و مجيد توکلی در زندان مورد شکنجه های شديد قرار گرفته اند.


اين سه دانشجو در دادگاه تجديد نظر از اتهام به مقدسات تبرئه شده اند و دادگاه اعلام کرده بود می توانند با پرداخت وثيقه های هشت ميليون تومانی آزاد شوند. با وجود اينکه خانواده های دانشجويان اين وثيقه ها را پرداخت کرده اند؛ آنها هنوز آزاد نشده اند.


برخی از فعالان دانشجويی برخوردهای صورت گرفته با دانشجويان دانشگاه امير کبير را نتيجه اعتراض دانشجويان اين دانشگاه به محمود احمدی نژاد می دانند.


محمود احمدی نژاد روز بيستم آذر ماه سال ۱۳۸۵ وقتی در دانشگاه امير کبير حضور يافت، با اعتراض شديد دانشجويان رو به رو شد و اين اعتراض تا آنجا پيش رفت که دانشجويان معترض عکس رييس جمهوری را سوزاندند.


XS
SM
MD
LG