لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۶

«ترديد» عنوان بهترين فيلم جشنواره فجر را کسب کرد


نمایی از فیلم «تردید» ساخته وارژ کريم مسيحی
نمایی از فیلم «تردید» ساخته وارژ کريم مسيحی

فيلم «ترديد» به کارگردانی وارژ کريم مسيحی و تهییه کنندگی سعید سعدی برنده سيمرغ بلورين «بهترين فيلم» بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر شد.

در اختتاميه اين جشنواره که روز سه شنبه در سالن بزرگ وزارت کشور برگزار شد، ليلا حاتمی به خاطر بازی در فيلم «بی پولی» به عنوان بهترين بازيگر نقش اول زن برگزیده شد.

در اين رشته علاوه بر ليلا حاتمی، ترانه عليدوستی برای «ترديد»، باران کوثری «حيران»، فريده فرامرزی «صندلی خالی»، مونا احمدی «کودک و فرشته» نامزد بهترين بازيگر نقش اول زن بودند.

پرويز پرستويی برای فیلم «بيست»، شهاب حسينی «درباره الی»، مسعود رايگان «زادبوم»، شهاب حسينی «سوپراستار» و محمدرضا فروتن «عيار ۱۴ » نامزدهای نقش اول مرد بودند، که شهاب حسينی به خاطر بازی در فيلم «سوپر استار» برنده سيمرغ بلورين نقش اول مرد شد.


در اين جشنواره همچنين در رشته بهترين بازيگر زن نقش مکمل، مهتاب کرامتی برای بازی در فيلم «بيست» برنده شد و بهترين بازيگر مرد مکمل نير به علیرضا خمسه برای بازی در فيلم «بيست»، رسيد.

جايزه بهترين موسيقی فيلم را کارن همايون فر برای فيلم «زاد بوم» دريافت کرد و مرتضی پورصمدی فيلمبردار فيلم «شبانه روز» برنده بهترين فيلمبرداری اين دوره جشنواره فيلم فجر شد.

سعيد ملکان برای فيلم «وقتی همه خوابيم» برنده جايزه بهترين چهره پردازی شد و برای بهترين جلوه‌های ويژه نیز داوود رسوليان برای فيلم «کبودی ياس» جایزه برتر این رشته را دریافت کرد.

جايزه بهترين طراحی صحنه نيز به ايرج رامين فر و آتوسا قلم فرسايی برای فيلم «وقتی همه خوابيم» تعلق گرفت.

اصغر فرهادی، کارگردان فيلم «درباره الی» به عنوان بهترين کارگردان بيست و هفتمين جشنواره فجر معرفی شد. فيلم «در باره الی» در جريان بيست و هفتمين جشنواره فجر با حاشيه هايی روبه رو بود.

جنجال بر سر فيلم با چاپ يادداشتی در روزنامه کيهان با تيتر «چرا نبايد الی اکران شود» به رسانه های ايران کشيده شد.

پيام فضلی نژاد، نویسنده این مقاله از حضور گلشيفته فراهانی در اين فيلم به عنوان بخشی از پروژه سازمان های اطلاعاتی آمريکا ياد کرده بود.

خانم فراهانی -۲۵ ساله- در فيلم ريدلی اسکات، در نقش پرستاری که راجر (با بازی دي کاپريو) از او خوشش می آيد، ظاهر می شود، اما او -به عنوان يک زن مسلمان- به راجر می گويد که ابتدا بايد با خانواده‌اش صحبت کند و حتی در طول فيلم با راجر دست هم نمی دهد.

حضور گلشيفته فراهانی در افتتاحيه فیلم «مجموعه دروغ ها» در پاييز سال گذشته در نيويورک خشم گروهی از «اصولگرايان» را در دولت ايران برانگيخت.

در حالی که برخی از روزنامه های ايران خبر از عدم نمايش فيلم «درباره الی» با هنرنمايی گلشيفته فراهانی در جشنواره فجر داده بودند، محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، پيش از آغاز جشنواره به وزير ارشاد دستور داد که اقدامات لازم برای حضور فيلم در جشنواره فجر داده شود.

XS
SM
MD
LG