لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۳

جنتی: نمی دانم اطلاعات درباره برخی از رئوس فتنه چه کار می کند


احمد جنتی، دبير شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران روز ۱۲ ارديبهشت از دادستانی و قوه قضاييه ايران به خاطر برخورد قاطع با «فتنه و فتنه گران» تقدير کرده و گفته است، وظيفه «رصد» رهبران معترضان برعهده وزارت اطلاعات است و نمی داند که اين وزارتخانه در اين زمينه چه کار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد جنتی در نماز جمعه تهران گفته است:« من تشکر می کنم از رئيس قوه قضائيه و دادستان که برخورد خوب و قاطعی با فتنه و فتنه گران می کنند ولی بعضی فتنه‌گرها و بعضی رئوس فتنه هنوز خيلی آزادانه راه می روند و کار خودشان را می کنند.»

علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، رسانه های و چهره های اصولگرا از اعتراضات به نتيجه انتخابات رياست جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» ياد می کنند.

احمد جنتی در ادامه گفته است:« نمی دانم بايد با آنها چکار کرد ولی اولين کار اين است که اينها بايد رصد شوند و اين کار، کار وزارت اطلاعات است. البته نمی دانم وزارت اطلاعات در اين مورد چکار می کند ولی قوه قضائيه بايد رصد کند، ببيند آنها چه نقشه ای برای آينده دارند.»

دبير شورای نگهبان از «همه» مسوولان جمهوری اسلامی خواسته است تا «کمک کنند تا ريشه فتنه را براندازند.»

احمد جنتی به طور مشخص از آن دسته از رهبران معترضان که «آزادانه راه» می روند نام نبرده است، ولی در فروردين ماه سال جاری شماری از نمايندگان اصولگرای مجلس به ديدار نوروزی علی جنتی، وزير ارشاد و فرزند احمد جنتی با محمد خاتمی، رييس جمهوری اسبق ايران، اعتراض کردند.

بسياری از اصولگرايان، از محمد خاتمی در کنار ميرحسين موسوی و مهدی کروبی به عنوان يکی از «سران فتنه ۸۸» ياد می کنند.

در ۱۷ فرودين ماه سال جاری طرحی با امضای ۱۲ تن از نمايندگان به هيئت رئيسه مجلس ارائه شد و يکی از نمايندگان اصولگرا گفته بود که «اکثريت نمايندگان» خواهان سؤال از وزير ارشاد پيرامون ديدار نوروزی‌‌اش با محمد خاتمی بوده‌اند.

احمد جنتی در بخش ديگری از خطبه های نماز جمعه تهران به مساله نظارت بر انتشار کتاب در ايران اشاره کرده و به وزارت ارشاد در اين زمينه هشدار داده است.

احمد جنتی گفته است: «نبايد به کتابی که ضداسلامی است مجوز چاپ داده شود. کتاب نويسنده بی‌پروا، بی‌اعتقاد و لاابالی نبايد منتشر شود.»

احمد جنتی همچنین هشدار داده که در جمهوری اسلامی می بايست « مواظب ويروس‌هايی که آثار فرهنگی را از بين می‌برد بود.»
XS
SM
MD
LG