لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۱

آخرين وضعيت مهدی کروبی درحصر اعلام شد


محمد حسين کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی، گفته است که ماموران امنيتی سرانجام اجازه داده اند پدرش برای گذراندن دوران حبس خانگی، به محل سکونت جديدی انتقال يابد که از امکانات بيشتری برخوردار است و اوضاع حصر مهدی کروبی بهتر شده ‌است.

به گزارش وبسایت سحام نیوز، محمد حسين کروبی نوشته که ماموران امنيتی روز شنبه از طريق تلفن به مادرش فاطمه کروبی خبر دادند که قرار است مهدی کروبی را در خانه جديد ملاقات کنند و به همين دليل وی توانسته است به مدت نيم ساعت با پدرش ملاقات کند.

محمدحسين کروبی گفته است:« به سرعت خود را به خانه رساندم و امکان ديد و بازديد و گفت وگويی برای نيم ساعت مهيا شد. پدر را کمی بشاش‌تر و سلامت‌تر از قبل يافتم، مشخص بود که اوضاع حصر او به نسبت ماه‌هايی که در آپارتمانی کوچک به همراه ماموران امنيتی در شرايط سخت و دشواری به سر می‌برده، بهتر شده ‌است.»

محمدحسين کروبی اضافه کرده است:« همچنانکه خودش نيز توضيح می‌داد اکنون بخشی از يک آپارتمان به صورت مستقل دراختيار اوست و ماموران امنيتی در طبقه ديگری مستقر شده‌اند. می‌گفت نزديک دو هفته است که روزنامه «جام‌جم» و «اطلاعات» را برای مطالعه دراختيارم می‌گذارند و برخلاف گذشته از امکان هواخوری و قدم زدن هر روز برخوردار شده ام.»

مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، دو نامزد معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸ از بهمن سال گذشته در حصر به سر می برند.

محمد حسين کروبی همچنين نوشته است که ماموران امنيتی روز شنبه اين فرصت را برای مهدی کروبی فراهم کردند تا بتواند در قبرستان «بهشت زهرا»ی تهران بر سر قبر خواهرش که به تازگی درگذشته است، حاضر شود.

محمد حسين کروبی در ادامه اضافه کرده است:« آن چنان که پدر تعريف می‌کردند، در راه بازگشت، ماموران به ايشان خبر داده‌بودند که قصد دارند ايشان را به منزلی که خانواده به تازگی در جماران خريداری کرده‌اند ببرند و امکان بازديد ايشان از خانه تازه‌شان را فراهم آورند. اين چنين بود که با تماس مادرم ملاقات نيم ساعته ما انجام پذيرفت.»

در آغاز حصر مهدی کروبی، خانواده وی دليل حضور دايمی ماموران امنيتی در مجتمع آپارتمانی محل سکونت آنان و ايجاد مزاحمت برای ساير ساکنان اين مجتمع، خواستار آن شده بودند که مهدی کروبی به خانه مسکونی خود در جماران منتقل شود.

به گفته اعضای خانواده مهدی کروبی، اما ماموران امنيتی وی را به محل آپارتمان «کوچکی» منتقل کرده و اجازه ندادند فاطمه کروبی همراه او بماند.

از زمان حصر مهدی کروبی، ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، همسر آقای موسوی، بسياری از روحانيون اصلاح طلب و شخصيت های سياسی فعال درايران به اقدام حکومت ايران اعتراض کردند.

احمد شهيد، گزارشگر ويژه سازمان ملل در امور ايران، نيز به ادامه اين حصر اعتراض کرده و گفته است مهدی کروبی، ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد «بدون تفهيم هر گونه اتهامی» در حبس به سر می برند.
XS
SM
MD
LG