لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۵

سازمان ملل به ماموريت ناظران در سوريه پایان می دهد


يک مقام سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ۱۶ اوت گفته است که اين سازمان به ماموريت ناظران در سوريه پايان داده و اين نيروها طی چند روز آينده از سوريه خارج خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری رويترز، جرارد آراود، سفير فرانسه در سازمان ملل متحد نیز گفته است: ماموريت ناظران سازمان ملل متحد در سوريه طی چند روز آتی به پايان می‌رسد و که شورای امنيت ماموريت آنها را تمديد نخواهد کرد.

سفير فرانسه اضافه کرده است ماموريت ناظران سازمان ملل متحد در سوريه ۱۹ اوت به پايان می‌رسد.

سفير فرانسه تصريح کرده است که شرايط برای تجديد ماموريت ناظران سازمان ملل در سوريه فراهم نيست.

به گزارش رويترز، ويتالی چورکين، سفير روسيه در سازمان ملل متحد از خروج ناظران از سوريه ابراز تاسف کرده ولی گفته است اعضای دائم شواری امنيت به همراه چند کشور منطقه فردا روز جمعه در نيويورک در خصوص سوريه نشستی برگزار خواهند کرد.

به گزارش شبکه الجزيره، ادموند مولت، از بخش صلحبانان سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت : ماموريت ناظران سازمان ملل در سوريه شامگاه شنبه به اتمام می رسد.

پيشتر سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که نبرد بين نيروهای حکومتی و محالفان به شهرهای دمشق و حلب کشيده شده، وضعيت انسانی نيز در هفته‌های اخير به طور قزاينده بدتر شده است.

سازمان ملل تخمين زده است که بحران سوريه تاکنون بر زندگی حدود دو ميليون سوری اثر گذاشته و بيش از يک ميليون نفر در داخل سوريه را وادار به ترک خانه و کاشانه خود کرده است.

دبيرکل سازمان ملل ماه گذشته اعلام کرد که بحران در سوريه تاکنون جان حدود ۱۷ هزار نفر را گرفته است،‌ اپوزيسيون اين کشور اين رقم را بيش از ۲۰ هزار نفر عنوان می‌کند.

موافقت اخضر ابراهيمی

يک منبع در سازمان ملل متحد به خبرگزاری رويترز گفته است که اخضر ابراهيمی ديپلمات کهنه کار الجزايری، موافقت خود را برای پذيرش ماموريت از طرف سازمان ملل متحد برای حل بحران سوريه اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری رويترز اين ديپلمات گفته است که اخضر ابراهيمی نمی خواهد به عنوان جانشنين کوفی عنان معرفی شود بلکه خواهان تغيير عنوان و دستور کار برای حل بحران سوريه شده است.

کوفی عنان که پيش‌تر به عنوان فرستاده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب برای حل بحران سوريه انتخاب شده بود، چندی پيش اعلام کرد که نمی‌تواند به ماموريت خود ادامه دهد و بيشتر از مدت زمان اعلام شده برای اين ماموريت، در اين سمت باقی نخواهد ماند.

XS
SM
MD
LG