لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۸
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در حال سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در حال سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل

پوشش همزمان هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل

هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از ساعت ۹ صبح دوشنبه شش مهر، به وقت محلی در نیویورک آغاز شده است. باراک اوباما و حسن روحانی از سخنرانان روز نخست این نشست بودند.

به گفته رئیس جمهور فرانسه، برای حل مسئله سوریه، فرانسه نیز مسئولیت‌هایی را بر عهده قرار خواهد گرفت، از جمله اقدام نظامی. او در عین حال اشاره کرد که کشورش حاضر است با دیگر کشورها از جمله کشورهای خلیج فارس و ایران در این زمینه همکاری کند.

به گفته آقای اولاند، بشار اسد «منشاء و خاستگاه مسئله سوریه است، بنابراین نمی‌تواند جزئی از راه حل مسئله باشد».

آقای اولاند همچون دیگر سخنرانان پیش از خود به مسئله سوریه اشاره می‌کند. او هم همچون باراک اوباما بر این عقیده است که بشار اسد در آینده سوریه جایی ندارد.

آقای اولاند بخش اعظم نطق خود را به تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین اختصاص داده و اکنون به کنفرانس پاریس که قرار است در چند ماه آینده برگزار شود اشاره می‌کند. او می‌گوید که در این کنفرانس فقط یک سوال مطرح است: آیا بشر قادر خواهد بود کره زمین را برای آیندگان حفظ کند؟

فرانسوا اولاند در نطق خود اشاره کرد که تروریسم سخت‌ترین ضربه خود را به غیرنظامی‌ها می‌زند و در حال حاضر هیچ کشوری از گزند تروریسم در امان نیست.

پس از حسن روحانی با تغییری در برنامه از پیش اعلام‌شده سازمان ملل امیر قطر در مجمع عمومی سخنرانی کرد و اکنون فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، پشت تریبون ایستاده است.

کمپین «جرم نیست» در نیویورک ابتکار عمل مازیار بهاری، روزنامه نگار ایرانی است. این کمپین با دیوارنگارهای هنری دو محور اصلی را دنبال می کند:سرکوب بهائیان و روزنامه نگاران دز ایران. هانا کاویانی برای رادیو فردا گزارش می دهد.

به گفته رئیس جمهور ایران، اشغال‌گری و تجاوز ایالات متحده در عراق و حمایت این کشور از «رژیم صهیونیستی» به تروریسم در منطقه خاورمیانه دامن زده است. او همچنین به آمریکا توصیه کرد که از «تحریف» واقعیات دست بردارد. به گفته آقای روحانی، سیاست‌های آمریکا در منطقه باعث افراط و خشونت و خون‌ریزی شده است.

حسن روحانی با تاکید بر روابط اقتصادی با دیگر کشورها می‌گوید که ایران قصد دارد از طریق «همگرایی اقتصادی» به «تفاهم سیاسی» برسد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG