لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۴

پوشش همزمان؛ رویدادهای مرتبط با انتخابات مجلس و خبرگان

شهرهای مختلف ایران، هفتم اسفند شاهد برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس و خبرگان بودند و تا اینجا بیشتر نتایج در حوزه‌های مختلف انتخابیه اعلام شده است. خبرهای مرتبط با این رویداد را در رادیو فردا دنبال کنید.

۰۱:۵۹ ۱۱.۱۲.۱۳۹۴

ساختار و آرایش سیاسی کشور، تحت تأثیر نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی، و مجلس خبرگان، گونه خواهد بود؟ گروه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرایان، با تکیه بر نتایج دو انتخابات هفتم اسفند، کجا می‌ایستند؟

رادیو فردا در این مورد دیدگاه‌های سعید برزین و مراد ویسی را جویا شده است:

please wait

No media source currently available

0:00 0:50:29 0:00
لینک مستقیم

۰۱:۱۴ ۱۱.۱۲.۱۳۹۴

نقش نظرسنجی‌ها و گروه‌های مرجعی که بر نتایج انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تأثیر گذاشتند، موضوع گفت‌وگوی رضا جمالی از رادیو فردا، با حسین قاضیان جامعه‌شناس مقیم آمریکاست:

please wait

No media source currently available

0:00 0:20:00 0:00
لینک مستقیم

۲۳:۳۰ ۱۰.۱۲.۱۳۹۴

ستاد انتخابات کشور با صدور صدمین اطلاعیه خود، پرونده شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان را بست. این اطلاعیه پنج منتخب شهر اصفهان برای مجلس شورای اسلامی را معرفی کرده و بر اساس آن حمیدرضا فولادگر و احمد سالک از فهرست اصولگرایان، و مینو خالقی، ناهد تاج‌الدین و حیدرعلی عابدی از فهرست اصلاح‌طلبان وارد مجلس شده‌اند.

بر اساس آرای اعلام شده، حمیدرضا فولادگر منتخب اول اصفهان و احمد سالک آخرین منتخب اصفهان است.

اطلاعیه ۱۰۰ ستاد انتخابات کشور، همچنین از یوسف طباطبایی‌نژاد، ابوالحسن مهدوی، مرتضی مقتدایی، عبدالنبی نمازی، و عبدالمحمود عبداللهی به عنوان منتخبان اصفهان در انتخابات خبرگان نام برده است.

۲۳:۲۵ ۱۰.۱۲.۱۳۹۴

وزارت کشور در اطلاعیه آمار نهایی مرتیط با انتخابات مجلس دهم در تهران را منتشر کرد. در فهرست منتشر شده، ترکیب ۳۰ منتخب تهران تغییر نکرده، اما از مجموع بیش از ۳ میلیون و ۲۴۰ هزار رأی مأخوذه، همه منتخبان آرایی بالای یک میلیون رأی دارند. نفر اول تهران محمدرضا عارف با یک میلیون ۶۰۰ هزار رأی و نفر سی‌ام عبدالرضا هاشم‌زایی با یک میلیون و ۷۸ هزار رأی اعلام شده است.

در همین حال استاندار تهران می‌گوید که آرای انتخاباتی این استان در انتخابات مجلس، به نسبت انتخابات مجلس نهم ۹۰۰ رأی افزایش داشته است، و تنها در شهر تهران ۷۰۰ هزار تن بیشتر از انتخابات مجلس نهم رأی داده‌اند.

۲۰:۴۰ ۱۰.۱۲.۱۳۹۴

دادستان عمومی و انقلاب تهران می‌گوید دو پرونده انتخاباتی با موضوع شکایت «متولیان دولت و کسانی که به آنها اهانت شده» تشکیل شده، و در دستور کار دادسراها قرار دارد.

عباس جعفری دولت‌آبادی همچنین یادآور شده که «در زمان برگزاری انتخابات نیز تخلفی صورت نگرفت و ما گزارشی در این زمینه نداشتیم، البته گزارش‌های متفرقه‌ای رسید که اثبات نشد».

دولت حسن روحانی در آستانه برگزاری انتخابات در اطلاعیه‌ای از قوه قضائیه و شورای نگهبان خواست که با «تهمت» و «افترای» تعدادی از نامزدهای انتخابات مجلس در تهران و قم علیه دولت و «منسوبان مقامات» برخورد کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده بود، دولت «برای حفظ آرامش» در «زمان مناسبِ پس از انتخابات» به اتهام‌های مطرح شده پاسخ خواهد داد و «انگیزه‌های این حمله به امید و اعتماد مردم» را نیز اعلام خواهد کرد.

۲۰:۰۲ ۱۰.۱۲.۱۳۹۴

خبر آنلاین در گزارشی نوشته است که از میان ۱۲ عضو کنونی هیئت رئیسه مجلس، تنها پنج تن در دور نخست به مجلس دهم راه یافته‌اند و دو تن نیز برای راهیابی به مجلس باید در دور دوم به رقابت بپردازند.

محمدحسن ابوترابی، نایب رئیس مجلس، که در تهران و در قالب فهرست اصولگرایان رقابت می‌کرد، نتوانست جزو ۳۰ منتخب شهر تهران باشد، و محمدرضا باهنر دیگر نایب رئیس مجلس، از ابتدا در رقابت‌های مجلس دهم حاضر نشد.

۱۹:۲۶ ۱۰.۱۲.۱۳۹۴

خبرگزاری ایسنا در گزارشی تحلیلی، گرایش‌های سیاسی ۲۲۱ چهره راه یافته به مجلس دهم را بررسی کرده و می‌نویسد: «طبق نتایج به دست آمده از کرسی‌های مجلس دهم، ۸۰ کرسی به اصلاح‌طلبان، ۷۶ کرسی به اصولگرایان، ۶۰ کرسی به مستقلین و پنج کرسی به اقلیت‌های دینی اختصاص یافته است».

بر پایه این گزارش تکلیف ۶۴ کرسی مجلس دهم هم در مرحله دوم مشخص می‌شود.

۱۹:۲۱ ۱۰.۱۲.۱۳۹۴

نه تنها تقی مصباح یزدی، روحانی و نظریه‌پرداز سرشناس اصولگرا، در انتخابات تهران از راهیابی به مجلس خبرگان بازماند، بلکه بسیاری از شاگردان و چهره‌های نزدیک به او نیز که برای تصاحب کرسی‌های مجلس شورای اسلامی در تهران و دیگر شهرها رقابت می‌کردند، موفق به پیروزی در انتخابات نشدند.

محمدجواد اکبرین، روزنامه‌نگار و پژوهشگر دینی، در یادداشتی برای رادیو فردا دلایل شکست مصباح یزدی و شاگردانش را مرور کرده است.

۱۹:۰۶ ۱۰.۱۲.۱۳۹۴

محمد خاتمی،رئیس جمهور پیشین، ابراز امیدواری کرد نتایج انتخابات منجر به رفع سوتفاهم‌ها شود

۱۹:۰۴ ۱۰.۱۲.۱۳۹۴

غلامعلی حداد عادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم، با یک میلیون رای جایگاه سی و یکم را دارد و پس از او دیگر چهره‌های شاخص اصولگرا قرار دارند که از ورود به مجلس دهم باز مانده‌اند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG