لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۴

سیاست داخلی و خارجی؛ موضوع داغ‌ترین مناظره نامزدهای هشت‌گانه

سومین مناظره هشت نامزد تأیید صلاحیت‌شده برای انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد ۹۲، روز جمعه ۱۷ خرداد با محوریت سیاست داخلی و خارجی برگزار شد و رادیو فردا در زمان برگزاری این مناظره مهم‌ترین محورهای آن را به طور همزمان پوشش داد.

۲۰:۳۸ ۱۷.۳.۱۳۹۲
روحانی: مردم به عملکردها، واقعیت‌های عینی و آینده‌نگری رای دهند. دولت ما به دنبال تعالی بیشتر و روابط بیشتر با دنیا است.
۲۰:۳۶ ۱۷.۳.۱۳۹۲
ولایتی: من در کنار سابقه کار سیاسی، زمینه خرید تسلیحات از کشورهای دیگر را نیز فراهم کرده‌ام.
۲۰:۳۳ ۱۷.۳.۱۳۹۲
رضایی: رشد بیکاری و گرانی در حال صعود است... راه مقابله با آن در ابتدا، پایان دادن به منازعات است... در دولت خود، دفاع از مردم و حقوقشان را اصل می‌گذاریم.
۲۰:۳۱ ۱۷.۳.۱۳۹۲
غرضی: اگر همه پای صندوق‌ها بیایند، آمریکایی‌ها عقب‌نشینی می‌کنند و کسی که می‌خواهید انتخاب می‌شود... دولتی که توان اجتماعی پایین داشته باشد، نمی‌تواند کاری بکند... شعار من توسعه جمهوریت و توسعه اسلامیت است.
۲۰:۲۹ ۱۷.۳.۱۳۹۲
عارف: تنها راه پیشرفت کشور، حضور و مشارکت شما در سرنوشت خودتان است... می‌دانم برخی از شما انگیزه کافی برای حضور پای صندوق‌های رای را ندارید، اما قهر کردن، اعتراض نیست، عقب نشینی است... از همه می‌خواهم که به پای صندوق‌های رای بیایید... یک رای هم ارزشمند است، هم موثر... به کسی رای بدهید که بتواند کشور را اداره کند، ظرفیت استفاده از همه امکانات را داشته باشد و بتواند یک دولت فراگیر تشکیل دهد.
۲۰:۲۷ ۱۷.۳.۱۳۹۲
قالیباف: در دولت آینده از سیاست‌زدگی پرهیز خواهم کرد، بیشتر از حرف، اقدام خواهم کرد و به حقوق مردم احترام خواهم گذاشت... در حوزه دیپلماسی از قهرمان‌بازی دوری خواهم کرد و به دنبال یک مدیریت جدی در حوزه دیپلماسی هستیم که نه وضع موجود را ادامه می‌دهد و نه به گذشته باز خواهد گشت.
۲۰:۲۴ ۱۷.۳.۱۳۹۲
جلیلی: پشتوانه قدرت ما اسلام ناب و باور داشتن به مردم است... این دو ویژگی هم موجب امنیت می‌شود، هم آزادی را تعریف می‌کند. این‌ها باید در دولت وجود داشته باشد.
۲۰:۲۲ ۱۷.۳.۱۳۹۲
حداد عادل: به مردم توصیه می‌کنم به جای آینده نیامده، به گذشته تجربه شده نامزدها مراجعه کنند... سعی کرده‌ام هیچ قولی که خارج از اختیاراتم باشد، ندهم... تلاش خواهم کرد با انتخابات همکاران باتقوا و متخصص، با احترام به آزادی و حقوق تمام قشرها، آرامش را در کشور برقرار کنم، با سایر قوا در تعامل باشم و از جنجال پرهیز کنم.
۲۰:۲۰ ۱۷.۳.۱۳۹۲
در آخرین بخش نامزدها می‌توانند در دو دقیقه مباحث خود را جمع‌بندی کنند.
۲۰:۲۰ ۱۷.۳.۱۳۹۲
حسن روحانی: مهمترین میراث امام جمهوری اسلامی و این نظام است... این مهم است که ما به جمهوریت تکیه کنیم و هم به اسلامیت... امروز برخی فکر می‌کنند جمهوری اسلامی یعنی تنها اسلامیت و تنها ولایت فقیه، اما جایگاه مردم و جمهوریت هم جایگاه بسیار مهمی است... در نظام جمهوری اسلامی، تمام امور بر مبنای آرای مردم است و اداره کشور طبق آرای مردم است... امام تأکید داشت که هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام حفظ شود.

بیشتر

XS
SM
MD
LG