لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۷

میر حسین موسوی: خون به ناحق ریخته شده هدر نمی‌رود


میر حسین موسوی می گوید، مبارزه مردم ایران راهی بدون بازگشت است.
میر حسین موسوی می گوید، مبارزه مردم ایران راهی بدون بازگشت است.
ميرحسين موسوی در ديدار با اعضای خانواده و بستگان سهراب اعرابی اظهار داشت، بر اين باور است که خون به ناحق ريخته شده کشته شدگان به هدر نخواهد رفت.

مير حسين موسوی که شامگاه روز سه‌شنبه به اتفاق زهرا رهنورد به ديدن خانواده سهراب اعرابی يکی از قربانيان اعتراض‌های خيابانی پس از انتخابات رياست جمهوری رفته بود، ضمن ابراز همدردی با خانواده وی در سخنان کوتاهی از او به عنوان «نماد همه شهدا» ياد کرد.

پيش از سخنان ميرحسين موسوی، پروين فهیمی مادر سهراب اعرابی در سخنانی با تشکر از حضور موسوی و همسرش اظهار داشت، فرزندش صرفاً « يک نوار سبز» به همراه داشت.

وی همچنين از خودداری دستگاه‌های ذيربط از پاسخگويی در باره سرنوشت پسرش طی روز های پس از زاهپيمايی بيست و پنجم خردادماه خبر داد و گفت: مسئولان او را «سر کار گذاشته » بودند.

به گفته يکی از بستگان سهراب، وی پس از شرکت در راهپيمايی ۲۵ خرداد، ديگر به خانه برنگشته بود.

در اين مدت مادر وی هر روز برای کسب اطلاع از سرنوشت فرزندش به مقابل زندان اوين می‌رفت، ولی مسئولان مربوطه از دادن اطلاعات خودداری می‌کردند.

مقام‌های قضايی جمهوری اسلامی روز شنبه بيستم تيرماه خبر مرگ سهراب اعرابی را به خانواده وی اطلاع داده بودند.

آقای ميرحسين موسوی که يک روز پس از خاکسپاری سهراب اعرابی در منزل وی حاضر شده بود، با اشاره به «ايستادگی مردم ايران» اظهار اميدواری کرد، « آينده فرزندان ملت ايران آينده زيباتر و بهتری باشد.»

وی همچنين از مبارزه مردم ايران با عنوان «راهی بی‌برگشت» نام برده و افزود:« ما بايد محيط امنی برای جوانان خود در آينده ايجاد کنيم و اين خون‌ها در حقيقت در اين راه مقدس ريخته می‌شود.»

پس از سخنان آقای موسوی، زهرا رهنورد همسر وی نيز در سخنان کوتاهی ضمن ابراز همدردی با خانواده سهراب اظهار داشت، همه مردم ايران قدردان خانواده وی هستند.

بر اساس آمارهای رسمی دست‌کم ۲۰ نفر در روايدادهای پس از انتخابات به دست بسيج يا نيروهای انتظامی کشته شده‌اند. با اين حال احتمال داده می شود که تعداد کشته شدگان بسيار فراتر از اين ميزان باشد.

در همين زمينه، سايت «نوروز»، وابسته به جبهه مشارکت ايران اسلامی، از احزاب اصلاح طلب، گفته است که صدها جسد کشته شدگان نا آرامی های اخير در ايران در سردخانه ای در جنوب غربی تهران نگهداری می شود.

مقام های ايران هنوز به اين خبر و اخبار مشابه در باره تعداد مفقودين واکنش نشان نداده اند.

مير حسين موسوی، نامزد معترض انتخابات، ضمن محکوم کردن کشتار مخالفان نتيجه انتخابات رياست جمهوری بارها از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته است، هر چه سريعتر افراد بازداشت شده را آزاد کنند.

وی همچنين تاکيد کرده است که به مبارزه خود ادامه خواهد داد.

آقای موسوی به حرکت سياسی خود در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی اشاره کرده و گفته است: «بايد تلاش کنيم که از طريق حرکت در چارچوب قانون، اعتراض خود را نسبت به محتوای حرکت صورت گرفته نشان دهيم. اعتنا و توجه به چارچوب ‌های قانونی برای ما اهميت فوق ‌العاده ‌ای دارد.»

در همين زمينه يکی از مشاوران موسوی اعلام کرده است، تشکيل يک جبهه سياسی در دستور کار آقای موسوی است و به زودی خبر تشکيل آن اعلام می شود.
XS
SM
MD
LG