لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۱

پاسخ خبرنگاران آمریکایی به سوالات شما


مارتا بایلس (منتقد هنری، چپ) و برت استفنز، (راست)
مارتا بایلس (منتقد هنری، چپ) و برت استفنز، (راست)

( لطفا با توجه به قوانين انتشار نظرات که در سمت چپ اين صفحه نوشته شده، پرسش های خود را برای ما بفرستيد)

نام ايران چند سالی است که به دلايل مختلف – برنامه هسته ای، جنبش اصلاح طلبی، اظهارات احمدی نژاد و ... – در صدر خبرهای مهم ترين رسانه های جهان، مدام تکرار می شود.

بسياری از ايرانيان، آنچه را که از کشور ايران و ايرانيان در رسانه های جهان به ويژه رسانه های غربی تصوير می شود، با حساسيت دنبال می کنند. در اين ميان قطعا رسانه های آمريکايی از اهميتی ويژه برخوردارند.

چه بازار داغ گزارش های تاييد نشده درباره تاثير پذيری رسانه های دنيای آزاد از بازی سياست و چه ناهمگونی تحليل ها از واکنش های رسانه ای دنيای امروز به موضع گيری های ايران، همه به سوالات بسياری درباره عملکرد اين رسانه ها و معيارهای حرفه ای آنها دامن می زنند.

برای يافتن پاسخ های سوالات شما درباره رسانه های آمريکايی، نقش آنها در سياستگذاری های رسمی، اهميتشان برای دوام دموکراسی و از همه مهم تر تصوير ايران امروز در اين رسانه ها، دو روزنامه نگار شاخص از دو جريان فکری متفاوت ميهمان گفت و گوی اينترنتی راديو فردا بودند:

برای آشنايی بيشتر با اين دو روزنامه نگار و سابقه حرفه ای آنها، اينجا کليک کنيد.

مارتا بايلس، يک منتقد هنری و استاد دانشگاه باسابقه و برت استفنز، روزنامه نگار جوان آمريکايی و عضو شورای سردبیری روزنامه «وال استریت ژورنال» که سابقه سردبیری روزنامه اسراييلی «جورازلم پست» را به مدت دو سال در کارنامه خود دارد.

این دو روزنامه نگار به پرسش های شما پاسخ داده اند که به دلیل طولانی بودن متن پاسخ های آنان، صفحه جداگانه ای به این پاسخ ها، اختصاص داده شد. برای دیدن آن صفحه باید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

متن کامل پاسخ های مارتا بایلس و برت استفنز به پرسش های شما - اینجا کلیک کنید.

XS
SM
MD
LG