لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۲

زندگی شاه


Iran - Abbas Milani, director of the Iranian Studies Program at Stanford University and co-director of the Iran Democracy Project at the Hoover Institution, Sep2007
Iran - Abbas Milani, director of the Iranian Studies Program at Stanford University and co-director of the Iran Democracy Project at the Hoover Institution, Sep2007

دکتر عباس ميلانی، نويسنده و مدير برنامه مطالعات ايرانی در دانشگاه استنفورد، مهمان گفت وگوی اينترنتی اين هفته وبسايت راديو فردا است. گفت و گوی راديو فردا با دکتر عباس ميلانی، روزهای سه شنبه و پنج شنبه همين هفته در بخش دوم مجله شامگاهی راديو فردا پخش خواهد شد.

عباس ميلانی در تهران متولد شد و هنگامی که پانزده ساله بود ايران را ترک کرد. او پس از يازده سال اقامت در آمريکا به ايران بازگشت .

آقای ميلانی ليسانس خود را در علوم سياسی و اقتصاد از دانشگاه برکلی، کاليفرنيا، دريافت کرد و دکترای خود را در رشته علوم سياسی از دانشگاه هاوايی اخذ کرد. دکتر عباس ميلانی پيش از انقلاب در دانشگاه های ملی (بهشتی) و دانشگاه تهران به تدريس پرداخت، اما پس از مدتی از ادامه کار او در اين دانشگاه ها جلوگيری شد.

پس از انقلاب در سال ۱۳۵۷ دکتر عباس ميلانی بار ديگر تدريس در دانشکده حقوق و علوم سياسی دانشگاه تهران را از سر گرفت.

عباس ميلانی در سال ۱۳۶۶ ايران را ترک کرد و از سال ۱۳۶۷ تا سال ۱۳۸۰ رييس دانشکده تاريخ و علوم سياسی دانشگاه «دی نمور نوتردام»، در بلمونت کاليفرنيا، بود. وی پس از ترک دانشگاه نوتردام، در دانشگاه استنفورد حضور يافت.

از دکتر عباس ميلانی تاکنون آثاری چون درباره سوسياليزم و دمکراسی، تجدد و تجد دستيزی در ايران و معمای هويدا منتشر شده است.

کتاب معمای هويدا در ايران و خارج از اين کشور بحث های زيادی را برانگيخت. دکتر عباس ميلانی هم اکنون در حال نوشتن کتاب تازه خود در باره زندگی محمد رضا پهلوی است.

آقای ميلانی در گفت وگو با راديو فردا به پرسش های خوانندگان وبسايت راديو فردا در باره آثار خود پاسخ خواهد داد.


لطفا پرسش های خود را کوتاه و حتما به فارسی و با در نظر گرفتن قوانين انتشار نظرات، که در سمت چپ همين صفحه می توانيد آنها را بخوانيد، برای ما بنويسيد. (لطفا پيش از نوشتن پرسش خود، دقت کنيد که سوال شما پيش از اين مطرح نشده باشد، چرا که سوالات تکراری منتشر نخواهند شد.)

XS
SM
MD
LG